Z okazji 29. Letniej Uniwersjady, która w sierpniu odbędzie się w stolicy Tajwanu, metro w Tajpej zmieniło podłogi wagonów w obrazy nawierzchni, na których akademiccy sportowcy będą się bić o medale. Największe wrażenie robi basen, ale jadąc do pracy można też przejść się po piłkarskiej murawie, koszykarskim parkiecie albo lekkoatletycznym niebieskim tartanie.
Pomysł na takie promowanie sportowego wydarzenie wziął się ze współpracy EasyCard, czyli spółki odpowiedzialnej za obsługę karty miejskiej w Tajpej, oraz urzędników odpowiedzialnych za promocję turystyki na wyspie. Nowe podłogi zyskały pociągi na linii zielonej metra w Tajpej.
Uniwersjada to zawody sportowe przypominające igrzyska olimpijskie, w których udział biorą sportowcy–studenci z całego świata. To jedno z największych sportowych wydarzeń. Impreza w Tajpej, którą zaplanowano na 19–30 sierpnia, to już 29. edycja tych zawodów.
Nowe podłogi w metrze najwyraźniej spodobały się pasażerom, bo twitter i instagram zalały zdjęcia nóg na tle trawiastej murawy, albo w wodzie olimpijskiego basenu. Poza nimi można też trafić na boisko do koszykówki, bieżnię, czy boisko do baseballu. Ale największe wrażenie zdecydowanie robi basen.
To nie pierwsza taka próba wrzucenia pasażerów metra w niecodzienne otoczenie. Tyle, że nie zawsze tego rodzaju kampania reklamowa się udaje. Dwa lata temu
Amazon postanowił zareklamować w nowojorskim metrze nowy serial na podstawie opowiadania „Człowiek z Wysokiego Zamku” Phillipa K. Dicka. Wagony zostały więc oklejone symbolami nazistowskich Niemiec i imperialnej Japonii, co wywołało dużą falę protestu ze strony pasażerów, a firma musiała przepraszać za kampanię.
fot. waterwillie/instagram