Volvo Buses otrzymało zamówienie na trzy elektryczne i trzy elektryczno-hybrydowe autobusy od operatora KE's Bussar w Kungsbacka na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Będzie to premiera zelektryfikowanych autobusów w tym mieście. Autobusy zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.
KE's Bussar, który obsługuje większość tras liniowych gminy Kungsbacka, zamówił u Volvo trzy elektryczne i trzy elektryczno-hybrydowe autobusy. Są to pierwsze zelektryfikowane pojazdy, które będą jeździć na trasach liniowych w Kungsbacka. Rozpoczęcie ich eksploatacji planowane jest na czerwiec 2020 roku.
Autobusy elektryczne będą zasilane ładowarkami CCS o mocy 150 kW w zajezdni KE's Bussar. Zużycie energii przez elektryczny autobus Volvo jest o około 80 procent niższe niż przez jego odpowiednika z silnikiem diesla.
– Cieszymy się i jesteśmy dumni z otrzymania tego zamówienia od KE's Bussar. Świadczy to o sile oferty autobusów Volvo Buses, o naszej skuteczności w łączeniu czystego napędu elektrycznego z napędem hybrydowym, co pozwala na dostosowanie się do różnych tras w ramach jednego przedsięwzięcia – mówi Daniel Treptow z Volvo Buses.
Kungsbacka jest czwartym szwedzkim miastem, które po Goeteborgu, Malmö i Uddevalli nabyło w pełni elektryczne autobusy Volvo. Natomiast elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo są regularnie eksploatowane od lata 2018 r. w Värnamo i kursują również na trasie 55 w Goeteborgu.
Elektryczne autobusy Volvo zostały sprzedane miastom w wielu krajach, w tym w Danii, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce. Oprócz w pełni elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric, gama zelektryfikowanych pojazdów Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe i elektryczno-hybrydowe (hybrydowe autobusy typu plug-in). Łącznie firma otrzymała zamówienia na ponad 4200 elektrycznych autobusów Volvo na całym świecie.