Transports Montreux–Vevey–Riviera (MVR) w Szwajcarii zamówiło osiem kolei zębatych od firmy Stadler. Całkowicie przeprojektowane zespoły trakcyjne będą od 2029 roku przewozić pasażerów z Montreux na szczyt Rochers-de-Naye. Specjalne panoramiczne okna zapewnią podczas jazdy niezapomniany widok na Alpy i Jezioro Genewskie.
Transports Montreux–Vevey–Riviera (MVR), spółka zależna Montreux Oberland Bahn (MOB), i Stadler podpisały umowę na dostawę ośmiu nowych panoramicznych kolei zębatych. Od 2029 roku pojazdy będą kursować na trasie z Montreux na szczyt Rochers-de-Naye położony ponad 2 000 m n.p.m. Nowe pojazdy pozwolą na wymianę 40-letniej floty przewoźnika.
Osiem kolei zębatych powstanie w fabryce Stadlera w Bussnang. Pojazdy zostaną na nowo zaprojektowane i dostosowane do potrzeb turystów na tej trasie, oferując spektakularne widoki na Alpy i Jezioro Genewskie. Wrażenie mają robić przede wszystkim duże okna. Z siedzeń znajdujących się za kabiną maszynisty pasażerowie mają mieć doskonały widok na to, co będzie się działo z przodu pociągu. Wagon środkowy również wyposażony będzie w duże panoramiczne okna, które zapewnią doskonały widok na imponujący krajobraz. Ponadto pojazdy będą posiadać wygodny przedział pierwszej klasy. Aby stworzyć wyjątkowy projekt pociągu, MOB i Stadler nawiązali współpracę ze znanym włoskim projektantem Pininfariną.
Oprócz eleganckiego i funkcjonalnego wzornictwa oraz komfortu pasażerów, producent zapowiada także, że napęd zębatkowy ma spełniać najnowocześniejsze standardy techniczne. Pojazdy będą miały około 40 metrów długości i zaoferują miejsce dla łącznie 216 pasażerów. Kolej zębata będzie zaprojektowana do pokonywania wzniesień o nachyleniu do 220 promili. Szczególną uwagę zwrócono na kwestie zrównoważonego rozwoju: energia hamowania będzie zamieniana na energię elektryczną i przesyłana z powrotem do sieci energetycznej. Ponadto system klimatyzacji ma być energooszczędny i spełniać najwyższe standardy ekologiczne.
– Świat kolei górskich zostanie zrewolucjonizowany, ponieważ jest to niewątpliwie najpiękniejsza kolej, jaka kiedykolwiek powstała – przyznaje Georges Oberson, dyrektor generalny MOB.
– Dla firmy Stadler to bardzo szczególny projekt. Połączenie kultowego designu, najnowocześniejszej technologii sprzętu i wrażeń z panoramicznych rozwiązań będzie czymś wyjątkowym. Jesteśmy zachwyceni, że nasze szyte na miarę koleje zębate mogą sprawić, że podróż do Rochers-de-Naye stanie się niezwykłym przeżyciem – podkreśla Frédéric Evequoz, kierownik ds. sprzedaży w Stadlerze.
Nowe koleje będą ważyły 62 tony i będą poruszać się po torach o rozstawie 800 mm. Maksymalną prędkość pojazdów określono na 35 km/h.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.