Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Sztokholm z umową na automatyzację pierwszej linii metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Sztokholm z umową na automatyzację pierwszej linii metra
fot. Systra
Stolica Szwecji ma już kontrakt na opracowanie zupełnie nowej zautomatyzowanej linii metra. Firma Systra będzie odpowiadać za wdrożenie nowych technologii na szóstej – żółtej – linii. Połączy ona Älvsjö na południu z Fridhemsplan w środkowo-zachodniej części miasta.

Sztokholm planuje zupełnie nową linię metra. Powstać ma żółta linia, która będzie szóstą linią w mieście. Ma zostać udostępniona w 2034 roku. Trasa będzie poprowadzona całkowicie pod ziemią. Na odcinku ośmiu kilometrów powstanie sześć stacji Fridhemsplan, Liljeholmen, Årstaberg, Årstafältet, Östbergahöjden i Ęlvsjö. Całkowicie nowa linia metra między Fridhemsplan i Älvsjö połączy centrum i południe Sztokholmu. Zapewni nowe możliwości podróżowania z wygodnymi przesiadkami do innych środków transportu publicznego, a także odciąży T-Centralen i linię czerwoną.

Miasto szacuje, że z nowej linii będzie korzystało dziennie 75 tys. pasażerów. Budowa nowej linii powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku. Natomiast nie tak dawno poinformowano, kto zajmie się wdrożeniem nowoczesnych systemów sterowania. – Będziemy wspierać Förvaltning för Utbyggd Tunnelbana, organizację odpowiedzialną za rozbudowę metra w Sztokholmie, we wdrażaniu wszystkich systemów tej nowej linii metra przez okres 9 lat – chwali się firma Systra.

Żółta linia będzie pierwszą w Sztokholmie, w której zastosowana zostanie jazda bez maszynisty z automatycznym systemem jazdy GoA4. Nowa linia zostanie wyposażona w drzwi peronowe, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów. Zaplanowano użycie krótszych pociągów (75 m w porównaniu do 145 m w pozostałej części sieci) zaż z częstszym kursowaniem, aby skrócić czas oczekiwania na stacjach.

Umowa ta obejmuje cały system ruchu, w tym tabor także kolejowy. Strategia, którą Systra realizuje w Szwecji od trzech lat, została potwierdzona tą umową, która jest doskonałą okazją do zademonstrowania naszej wiedzy, szczególnie w zakresie automatycznych systemów metra – mówi Lukas Lybeck Sköld, dyrektor szwedzkiego oddziału Systry.

Systra będzie współpracować z międzynarodowym zespołem technicznym, w tym ze specjalistami ds. automatyki ze Stanów Zjednoczonych. Zakres projektu obejmuje zaprojektowanie dokumentacji przetargowej, zdefiniowanie specyfikacji technicznych, zarządzanie integracją systemów i niwelowanie ryzyka w trakcie wdrażania projektu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław rozbudowuje system Park&Ride

Mobilność

Wrocław rozbudowuje system Park&Ride

UM Wrocław 29 kwietnia 2025

Brytyjczycy opracowali zamiennik dla lekkiej kolei

Komunikacja

Brytyjczycy opracowali zamiennik dla lekkiej kolei

Przemysław Farsewicz 27 kwietnia 2025

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Komunikacja

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Przemysław Farsewicz 28 stycznia 2024

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Mobilność

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Jakub Dybalski 16 sierpnia 2017

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Komunikacja

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Roman Czubiński 24 października 2016

Zobacz również:

Wrocław rozbudowuje system Park&Ride

Mobilność

Wrocław rozbudowuje system Park&Ride

UM Wrocław 29 kwietnia 2025

Brytyjczycy opracowali zamiennik dla lekkiej kolei

Komunikacja

Brytyjczycy opracowali zamiennik dla lekkiej kolei

Przemysław Farsewicz 27 kwietnia 2025

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Komunikacja

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Przemysław Farsewicz 28 stycznia 2024

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Mobilność

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Jakub Dybalski 16 sierpnia 2017

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Komunikacja

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Roman Czubiński 24 października 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x