Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szerokotorowy tramwaj Stadlera na testach w Samarze

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-06-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szerokotorowy tramwaj Stadlera na testach w Samarze
fot. Mosgotrans, źródło: mosgotrans.ru
Prototyp tramwaju wyprodukowanego na Białorusi wspólnie przez firmy Stadler i Biełkommunmasz trafił na testy do rosyjskiego miasta Samara. Wcześniej, przez cztery miesiące, pojazd był testowany na torach Moskwy, u operatora Mosgortrans.

Dwukierunkowy tramwaj Metelica został zaprojektowany specjalnie dla krajów Wspólnoty Niepodległych Państw, dlatego jego konstrukcja ma zapewnić wysoką odporność na skrajnie niskie i skrajnie wysokie temperatury - od -40 do +40 stopni Celsjusza.

Pojazd o długości 26,7 m jest w stanie pomieścić na swoim pokładzie do 250 pasażerów, z czego 58 osób na miejscach siedzących. Wysokość podłogi wynosi 370 mm, a maksymalny nacisk na oś - 10 ton. Pojazd jest zbudowany z aluminiowych paneli, dlatego tramwaj jest lżejszy od innych pojazdów. Metelica jest wyposażona w cztery silniki, a jej maksymalna prędkość to 75 km/h. Pojazd jest wyposażony w czworo drzwi o szerokości 1,3 m. Testowany tramwaj to pojazd jednokierunkowy, ale będzie produkowany również w wersji dwukierunkowej. Obie wersje tramwaju mają mieć długość 26,7 m i szerokość 2,5 m.

Od czasu, gdy tramwaj Metelica przyjechał do stolicy Rosji, zdołał już pokonać dystans ponad 10 tys. km. W tej chwili testy tramwaju trwają już w Samarze. To szóste pod względem mieszkańców miasto Rosji. Na jego terenie znajduje się sieć tramwajowa o długości 161 km, po której kursuje około 450 tramwajów. W mieście najprawdopodobniej odbędą się rozgrywki w czasie planowanego na 2018 rok mundialu. Na tę okazję miasto planuje zakupić nowe pojazdy.

Tramwaj powstał w fabryce producenta w Mińsku. Firma Stadler otrzymała przyznany na okres 10 lat kredyt z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju na inwestycję na Białorusi, w ramach której utworzona joint venture zajmie się produkcją taboru zarówno do transportu miejskiego, jak i dalekobieżnego. Wysokość przyznanego kredytu na utworzenie joint venture to 14,5 mln euro.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Najdłuższy pociąg pasażerski świata (zdjęcia)

Komunikacja

Stadler jeszcze nie podpisze gigantycznej umowy z SBB. Odwołanie Alstom

Prawo & Finanse

Bazylea kupuje 25 tramwajów od Stadlera

Przestrzeń

Bazylea kupuje 25 tramwajów od Stadlera

Witold Urbanowicz 11 lutego 2021

Dwunasty Lajkonik już w Krakowie, dwa kolejne Lajkoniki na linii

Komunikacja

Zobacz również:

Najdłuższy pociąg pasażerski świata (zdjęcia)

Komunikacja

Stadler jeszcze nie podpisze gigantycznej umowy z SBB. Odwołanie Alstom

Prawo & Finanse

Bazylea kupuje 25 tramwajów od Stadlera

Przestrzeń

Bazylea kupuje 25 tramwajów od Stadlera

Witold Urbanowicz 11 lutego 2021

Dwunasty Lajkonik już w Krakowie, dwa kolejne Lajkoniki na linii

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5