Szczeciński Rower Miejski nie powstanie tak szybko, jak to początkowo zapowiadano. Firma Nextbike, która brała udział w przetargu na obsługę systemu, odwołała się od jego wyniku. Szczeciński system roweru miejskiego miała budować spółka nieposiadająca wymaganego doświadczenia.
Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne w przetargu na budowę systemu roweru miejskiego wybrała firmę Enigma. Według dokumentów przetargowych jest ona tylko pełnomocnikiem innej firmy – Sharing Union. Ta z kolei ma podpisane ze spółką Free Consulting porozumienie o współpracy. Ta ma ponoć odpowiednie referencje, które pozwalają uznać, że cała oferta spełnia wymóg doświadczenia w budowie systemu roweru miejskiego na co najmniej 150 rowerów. Tyle, że referencje te są podważane.
Referencje, których nie było
Referencje, o których mowa, miała wystawić firma Nextbike, ta sama, która odwołała się od wyników przetargu. Według jej przedstawicieli takie referencje nigdy nie były przez firmę wystawione i w jej archiwach nie ma dokumentów, które potwierdzałyby wersję spółki Free Consulting. Nextbike jest dziś konkurentem wspomnianej firmy, która dziś zarządzana jest przez jej byłego kierownika – Bogusława Kołodziejczyka. Dokumenty, o które toczy się spór, miały być wydane jako poświadczenie rzekomej współpracy przy budowie systemu roweru miejskiego we Wrocławiu (który to budowała firma Nextbike).
Referencje Free Consulting podważa również inny uczestnik przetargu – firma BikeU. W piśmie skierowanym przez tę firmę do NiOL przedstawiono szereg wątpliwości, jak te dotyczące braku śladu w dokumentacji wrocławskiego magistratu, by spółka Free Consulting była podwykonawcą firmy Nextbike. Zdaniem prezesa BikeU informacje te są na tyle istotne, że miejska spółka powinna jeszcze raz dokonać wyboru zwycięzcy przetargu.
Procedura odwoławcza wydłuży termin uruchomienia systemu
W związku z faktem, iż Nextbike odwołał się od wyników przetargu, a więc rozpoczęła się długa procedura odwoławcza, istnieje bardzo realna groźba, że w tym roku systemu roweru miejskiego w Szczecinie nie da się uruchomić.
Szczeciński Rower Miejski ma powstać w ramach budżetu obywatelskiego. Magistrat szacował, że system będzie mógł ruszyć jeszcze w wakacje tego roku. Według wstępnych założeń w mieście powstaną na początek 33 stacje i 360 rowerów. Punkty na razie zlokalizowane będą tylko na lewym brzegu miasta. Ich prawdopodobne lokalizacje to dworzec główny PKP, duże węzły przesiadkowe i szczecińskie uczelnie. Firma odpowiedzialna za budowę systemu roweru miejskiego w Szczecinie od radnych ma otrzymać 575 tys. zł na wykonanie zadania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.