Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Szczecinek z elektrycznymi Ursusami?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-10-16 16:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecinek z elektrycznymi Ursusami?
fot.
Komunikacja Miejska w Szczecinku otworzyła oferty w przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów i 10 ładowarek. Wystartował Ursus Bus i są duże szanse, o ile oczywiście wykonawca spełnił wymogi formalne, że to właśnie ten producent dostarczy pojazdy do Szczecinka.

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez spółkę Komunikacja Miejska w Szczecinku jest 10 niskopodłogowych, fabrycznie nowych elektrycznych autobusów miejskich o długości ok. 12 m. Dodatkowo firma, która wygra przetarg musi dostarczyć 10 identycznych stacjonarnych ładowarek akumulatorów trakcyjnych i jednej mobilnej ładowarki w ramach systemu ładowania akumulatorów trakcyjnych, przystosowanych do ładowania akumulatorów w oferowanych autobusach.

Autobusy muszą zmieścić minimum 70 pasażerów, z czego 22 na miejscach siedzących, a 6 foteli powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający zażyczył sobie dwojga drzwi w układzie 2–2–0. W środku musi się znaleźć miejsce dla wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego.

Silniki elektryczne każdego autobusu muszą mieć moc minimum 160 kW. Pojemność baterii określono na co najmniej 200 kWh i zaznaczono, że autobus powinien być w stanie przejechać dziennie 160 km bez ponownego ładowania. Przewoźnik chce się też zabezpieczyć przed spadkiem jakości baterii w czasie eksploatacji. Dostawca musi zadeklarować, że baterie utrzymają pojemność na poziomie 80 proc. przez cały okres gwarancji, czyli minimum 7 lat. A jeśli będzie inaczej, będzie musiał wymienić baterie.

Dzisiaj (16 października) minął termin składania ofert. Wystartowało jedynie konsorcjum firm Ursus Bus i Ursus z ofertą opiewającą na kwotę 23,280 mln z brutto. To mniej, niż oczekiwał zamawiający, który określił budżet na 24,6 mln zł brutto. Oferent zgłosił ponadto realizację zamówienia w terminie 9 miesięcy od podpisania umowy i zaoferował 36 miesięcy gwarancji na autobus, zamontowane w nim wyposażenie i system ładowania akumulatorów oraz 84 miesiące na same akumulatory.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwszy krok kolejarzy ku kolei aglomeracyjnej w Olsztynie [schemat]

Przestrzeń

Pierwszy krok kolejarzy ku kolei aglomeracyjnej w Olsztynie [schemat]

md, Transport Publiczny 17 października 2017

Szczecinek kupuje elektryczne autobusy

Prawo & Finanse

Szczecinek kupuje elektryczne autobusy

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5