Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Szczecinek kupuje elektryczne autobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-08-28 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecinek kupuje elektryczne autobusy
fot. A_415
40–tysięczne miasto z województwa zachodniopomorskiego kupuje dziesięć miejskich autobusów elektrycznych. To kolejne niewielkie miasto, które stawia na elektromobilność.

Zamawiającym w Szczecinku jest Komunikacja Miejska, czyli spółka która korzysta z 32 autobusów, z czego 7 to pojazdy turystyczne. Przetarg jest więc początkiem wymiany dużej części taboru. Jego przedmiotem jest 10 niskopodłogowych, fabrycznie nowych autobusów miejskich o długości ok. 12 m. Dodatkowo firma, która wygra przetarg musi dostarczyć 10 identycznych stacjonarnych ładowarek akumulatorów trakcyjnych i jednej mobilnej ładowarki w ramach systemu ładowania akumulatorów trakcyjnych, przystosowanych do ładowania akumulatorów w oferowanych autobusach.

Autobusy muszą zmieścić minimum 70 pasażerów, z czego 22 na miejscach siedzących, a 6 foteli powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający zażyczył sobie dwojga drzwi w układzie 2–2–0. W środku musi się znaleźć miejsce dla wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego.

Silniki elektryczne każdego autobusu muszą mieć moc minimum 160 kW. Pojemność baterii określono na co najmniej 200 kWh i zaznaczono, że autobus powinien być w stanie przejechać dziennie 160 km bez ponownego ładowania. Przewoźnik chce się też zabezpieczyć przed spadkiem jakości baterii w czasie eksploatacji. Dostawca musi zadeklarować, że baterie utrzymają pojemność na poziomie 80 proc. przez cały okres gwarancji, czyli minimum 7 lat. A jeśli będzie inaczej, będzie musiał wymienić baterie.

Cena będzie decydowała o wyborze oferty w 60 proc. Pozostałe punkty będzie można uzyskać za parametry techniczne. Punktowane będą: wyższa niż minimalna pojemność baterii, niskie zużycie energii elektrycznej, wysokość podłogi na progu wejścia do autobusu, a także rodzaj zastosowanej technologii jeśli chodzi o oświetlenie i klimatyzację.

Oferenci muszą się wykazać dostawami minimum pięciu autobusów jednego typu (nie muszą być w jednej dostawie) zbieżnych z tymi, które są przedmiotem opisywanego zamówienia, w ciągu ostatnich trzech lat. Poza tym muszą się też wykazać dostawą w tym samym czasie przynajmniej jednej zewnętrznej ładowarki o mocy 80 kW.

Na oferty czekają w Szczecinku do 6 października. Dostawy mają się zakończyć w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solaris dostarczy elektryczne pojazdy do Rumunii

Komunikacja

Solaris dostarczy elektryczne pojazdy do Rumunii

jd/inf. pras. 11 sierpnia 2017

Jaworzno. Pierwsze autobusy od Solarisa już są

Komunikacja

Jaworzno. Pierwsze autobusy od Solarisa już są

Jakub Dybalski 07 sierpnia 2017

NFOŚiGW rozdaje 200 mln zł na autobusy elektryczne

Prawo & Finanse

NFOŚiGW rozdaje 200 mln zł na autobusy elektryczne

Jakub Dybalski 04 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5