Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Zmienia się aleja Jana Pawła II

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-09-28 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZDiTM Szczecin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Zmienia się aleja Jana Pawła II
fot. ZDiTM
Nowe chodniki, jezdnia, dodatkowa zieleń i mała architektura — to tylko część zmian, jakie czeka jedna z najbardziej reprezentacyjnych ulic w naszym mieście. Trwają prace na alei Jana Pawła II, a najbardziej widoczne zmiany można zaobserwować pomiędzy placem Grunwaldzkim a ulicą Mazurską.

Na odcinku pl. Grunwaldzki – Mazurska wykonano rozbiórki istniejącej nawierzchni jezdni i pasa rozdziału oraz wpusty uliczne wraz z włączeniami. Przebudowana została istniejąca sieć wodociągową w jezdni i pasie rozdziału. Wykonane jest już korytowanie pasa jezdni wraz ze stabilizacją i podbudową. Brukarze przystąpili do budowy krawężników od strony pasa rozdziału i rozpoczęły się roboty ziemne. Równolegle prowadzone są prace przy bez wykopowej renowacji przykanalików kanalizacji ogólnospławnej.

Wyłączona z ruchu pojazdów jest jedna z jezdni na odcinku od placu Grunwaldzkiego do skrzyżowania z ul. Wacława Felczaka. Ruch pojazdów został przekierowany na drugą jezdnię al. Jana Pawła II, która stała się drogą dwukierunkową. Ruch pieszych i rowerów został przekierowany na chodniki znajdujące się jednej i drugiej stronie al. Jana Pawła II. Objazdem skierowana jest linia 70.

Na alei Jana Pawła II zaplanowano wykonanie nowej konstrukcji jezdni z kostki kamiennej oraz ciągów pieszych z dużych płyt granitowych i asfaltowej ścieżki rowerowej. Skrzyżowania także zostaną wykonane z kostki kamiennej, ale koloru kontrastowego w stosunku do kostki ułożonej na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami. Parkowanie równoległe możliwe będzie po jednej stronie pasów postojowych. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wykonane zostaną słupki zabezpieczające. Ścieżka rowerowa, tak jak w stanie istniejącym, zaprojektowana została w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami. Po przebudowie pojawią się stojaki rowerowe, ławki, nowe kosze na śmieci oraz nowe nasadzenia krzewów.

Wykonawca — konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras — na wykonie zadania ma 16 miesięcy. Termin umowny zakończenia inwestycji wartej 23 862 000,00 zł brutto przypada na drugą połowę października 2021 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Przebudowa stacji Ożarów Maz. przedłuży się do końca 2021 r.

Przestrzeń

Przebudowa stacji Ożarów Maz. przedłuży się do końca 2021 r.

Witold Urbanowicz 28 września 2020

Kraków z ofertą Solarisa na dostawy używanych elektrobusów

Komunikacja

Kraków z ofertą Solarisa na dostawy używanych elektrobusów

Witold Urbanowicz 28 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5