Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Szczecin z umową na kursy ponad 30 linii autobusowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Szczecin z umową na kursy ponad 30 linii autobusowych
fot. Szczecinolog lic. CC BY-SA 4.0
Organizator komunikacji miejskiej w Szczecinie, a więc ZDiTM, rozstrzygnął przetarg na obsługę ponad 30 linii autobusowych. Dzięki temu przez kolejny rok normalnie funkcjonować będzie komunikacja miejska oraz podmiejska. Samorządy opłacające połączenia musiały znaleźć ponad 17 milionów złotych.

Kilka tygodni temu pisaliśmy o tym, że Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, odpowiadający za organizację połączeń komunikacji miejskiej i podmiejskiej na terenie stolicy Pomorza Zachodniego, otworzył oferty w postępowaniu na świadczenie usług przewozowych na ponad 30 liniach autobusowych. Jedyna złożona oferta, autorstwa PKS Szczecin, przekraczał budżet organizatora o ponad 17 milionów złotych. Nie było więc pewne czy postępowanie uda się rozstrzygnąć.

– Linii, które ma po ewentualnym podpisaniu umowy prowadzić PKS jest ponad 30, dlatego też dążymy do tego by przetarg został rozstrzygnięty. Obecnie wszystkie 3 gminy, których dotyczy przetarg (Szczecin, Dobra, Kołbaskowo) szukają w swoich budżetach miejskich brakujących środków na obsługę linii z przetargu. Obecnie przewozy prowadzone są na podstawie umowy uzupełniającej z 2022 z terminem obowiązywania do końca stycznia 2023 – do czasu rozstrzygnięcia przetargu – mówiła ówcześnie rzeczniczka ZDiTM Szczecin, Hanna Pieczyńska.

Samorządom udało się ostatecznie wygospodarować brakujące środki, dzięki czemu organizator mógł zawrzeć umowę na świadczenie usług przewozowych. PKS chciał zrealizować zadanie za niecałe 52 miliony złotych brutto. Co ważne, umowa opiewa na przewozy tylko na jeden rok, a więc na obecny, 2023. Na pytanie o to dlaczego organizator nie rozpisał przetargu na dłuży okres, Pieczyńska odpowiedziała, że zależy to od decyzji gmin finansujących połączenia.

Szczecin tak jak większość miast w Polsce boryka się też z brakami motorniczych oraz kierowców, co skutkowało ograniczeniem częstotliwości kursowania większości tramwajów, z 12 do 15 minut. Tramwaje Szczecińskie zapewniają, że starają się przeciwdziałać tej sytuacji, lecz jest to długotrwały proces.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin. 35 nowych wiat

Przestrzeń

Szczecin. 35 nowych wiat

Redakcja/inf. pras. 28 kwietnia 2023

Szczecin: Powrót komunikacji z wakacji z kompromisami

Komunikacja

Szczecin wydłuża kursy linii 75

Komunikacja

Szczecin wydłuża kursy linii 75

Jakub Rösler 29 września 2021

Szczecin: Można zawiesić bilety okresowe

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Szczecin. 35 nowych wiat

Przestrzeń

Szczecin. 35 nowych wiat

Redakcja/inf. pras. 28 kwietnia 2023

Szczecin: Powrót komunikacji z wakacji z kompromisami

Komunikacja

Szczecin wydłuża kursy linii 75

Komunikacja

Szczecin wydłuża kursy linii 75

Jakub Rösler 29 września 2021

Szczecin: Można zawiesić bilety okresowe

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5