Szczecin rozstrzygnął przetarg na przebudowę torowisk tramwajowych w ciągu Nabrzeża Wieleckiego, Nowej, Dworcowej, Kolumna, Chmielewskiego i Smolańskiej oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ZUE. Prace potrwają około dwa lata.
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa torowiska tramwajowego z siecią trakcyjną w ul. Nabrzeże Wieleckie, Nowej, Dworcowej, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańskiej, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany. W sumie to ponad 12 km torów. To wspólne przedsięwzięcie miasta Szczecina, Szczecińskiej Energetyki Cieplnej oraz Zakładu Wodociągów i Kanalizacji. Przy okazji bowiem przełożone i przebudowane zostaną sieci ciepłownicze i wodociągowe.
Na skrzyżowaniu Nowej i Wybrzeża Wieleckiego powstaną rozjazdy umożliwiające przejazd we wszystkich relacjach. Na ulicy Dworcowej przewidziano jeden tor, z przejazdem od Wybrzeża Wieleckiego. Przy dworcu zostanie utrzymany dodatkowy, trzeci tor postojowy. Na pętli Pomorzany zostanie odwrócony kierunek ruchu. Wybudowanych zostanie aż pięć torów postojowych (obecnie są trzy).
Powstaną przystanki wiedeńskie oraz na wielu odcinkach – wspólne, wydzielone pasy tramwajowo-autobusowe (w tym na Dworcowej, Nowej oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich na odcinku od ul. Dunikowskiego do ul. Frysztackiej). Przebudowany zostanie układ drogowy, pojawi się infrastruktura dla rowerzystów. Wizualizacje i schematy
tutaj.
Pod koniec marca minął termin składania ofert. Wpłynęło pięć ofert na kwoty od 259,7 mln zł do 292,4 mln zł brutto przy budżecie określonym na 272,1 mln zł brutto. Dzisiaj (5 sierpnia) rozstrzygnięto postępowanie. Wygrała firma ZUE z ofertą na kwotę 261,952 mln zł. – Przed nami czas na odwołania, potem kontrola instytucji unijnych, na końcu podpisanie umowy – mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. Na realizację prac przeznaczono 720 dni, czyli około dwa lata.