Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Szczecin wybiera elektryczne Solarisy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-03-30 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin wybiera elektryczne Solarisy
fot. Radosław Drożdżewski (User:Zwiadowca21), Wikimedia commons
Miasto Szczecin rozstrzygnęło przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych o długości 12 metrów i zaakceptowało ofertę Solarisa. Na ich dostawy przeznaczono dokładnie rok.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu autobusów jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, o napędzie elektrycznym. Szczecin wymaga pojazdów o długości 11,8-12,5 m, które pomieszczą min. 75 pasażerów, w tym min. 28 na miejscach siedzących, z czego osiem będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazd ma być wyposażony w trzy pary drzwi dwuskrzydłowych, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Przewidziano wentylację, klimatyzację, elektryczne ogrzewanie. Wymagane są okna przesuwne, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system informacji pasażerskiej z tablicami LCD i LED, automatyczny system zapowiedzi głosowych, monitoring.

Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu. Wymagany jest system odzyskiwania energii podczas hamowania. Pojemność magazynów energii musi wynosić min. 100 kWh i umożliwiać przejechanie co najmniej 90 km bez doładowywania. Przewidziano ładowanie za pomocą plug-in oraz pantografu na dachu pojazdu. Ładowanie urządzeń magazynu energii stacjonarnym systemem ładowania poprzez plug-in musi pozwolić na osiągnięcie stanu pełnego naładowania baterii w czasie nie dłuższym niż 5 godzin. Dodatkowo montaż na dachu każdego z autobusów zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne. Wykonawca musi dostarczyć jedną ładowarkę mobilną (o mocy od 20 do 40 kW).

W lutym minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 16,662 mln zł brutto. To poniżej budżetu określonego na kwotę 18,450 mln zł brutto. Wczoraj (29 marca) zamawiający rozstrzygnął przetarg i zaakceptował ofertę. Na realizację zamówienia przeznaczono 365 dni. Zakup jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu Gepard.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jedziemy na prąd. Metropolia GZM kupuje 32 elektrobusy

Komunikacja

Jedziemy na prąd. Metropolia GZM kupuje 32 elektrobusy

Witold Urbanowicz 30 marca 2021

Opole kupuje elektrobusy Solarisa. Jest umowa

Komunikacja

Opole kupuje elektrobusy Solarisa. Jest umowa

Redakcja 26 marca 2021

Do Opola pojadą elektrobusy Solarisa

Komunikacja

Do Opola pojadą elektrobusy Solarisa

Witold Urbanowicz 23 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5