Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Szczecin. Tylko PKS z ofertą w przetargu. Bez Arrivy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-01-09 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin. Tylko PKS z ofertą w przetargu. Bez Arrivy
fot.
W Szczecinie otwarto jedyną złożoną ofertę w przetargu na roczną obsługę linii, którymi wcześniej zajmował się PKS Szczecin. To właśnie ten przewoźnik chce kontynuować usługę, ale jego oferta znacznie przekracza założenia miasta.

Chodzi o obsługę kilkunastu linii dziennych, nocnych i na żądanie w 2019 r., co w sumie daje około 2,35 mln wozokilometrów. Około, bo wciąż nie wiadomo kiedy wystartuje usługa. Początkowo nowy operator miał z nią ruszyć z początkiem stycznia, ale wobec przesunięć określono jej start na osiem tygodni od dnia podpisania umowy.

Zresztą termin usługi był też przyczyną zaskarżenia warunków przetargu przez Arrivę. Przewoźnik zaznaczał, że na uruchomienie usługi potrzeba minimum czterech miesięcy (a chodzi o 44 autobusy różnych długości). Zamawiający skorygował warunki do wspomnianych ośmiu tygodni, ale dla Arrivy najwyraźniej okazało się to niewystarczające.

PKS Szczecin, który jest przewoźnikiem prywatnym, ale już od lat obsługującym właśnie te linie, na które rozpisano przetarg, zaproponował usługę za 18 482 408,52 zł brutto, przy cenie za wozokilometr na poziomie 6,87 zł. To znacznie więcej, niż planowało wydać miasto, które na przewozy przeznaczyło 14 937 710,41 zł brutto.

Pozostałe wymogi wobec oferty określono jako zgodne z SIWZ, więc teraz w Szczecinie będą musieli się zastanowić, czy dołożyć brakujące 3,5 mln zł. Przetarg dotyczy przewozów w tym roku i każda zwłoka jest nie na rękę zamawiającemu, z drugiej strony to duże przekroczenie budżetu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin. Arriva walczy o duży kontrakt przewozowy

Prawo & Finanse

Szczecin. Arriva walczy o duży kontrakt przewozowy

Jakub Dybalski 27 grudnia 2018

Szczecin rozstrzyga przetarg na obsługę linii bez Arrivy

Prawo & Finanse

Szczecin rozstrzyga przetarg na obsługę linii bez Arrivy

Jakub Dybalski 05 stycznia 2018

Szczecin wybrał przewoźnika dla siedmiu linii autobusowych

Komunikacja

Szczecin wybrał przewoźnika dla siedmiu linii autobusowych

Jakub Dybalski 03 kwietnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5