fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia com
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę nadwozi, podzespołów i innych elementów niezbędnych dla montażu dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów. Pojazdy do samodzielnego złożenia mają być dostarczone w ciągu roku.
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez Tramwaje Szczecińskie jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu przez zamawiającego pod nadzorem wykonawcy dwóch sztuk przegubowych, wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego. Postępowanie zawiera również opcję w postaci możliwości zwiększenia zamówienia o kolejne dwa pojazdy.
Termin składania ofert mija 26 października. W postępowaniu mogą brać udział podmioty, które wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę minimum tramwaju, który posiadał w części pasażerskiej minimum 25 % niskiej podłogi z wejściem na poziomie 350 mm od poziomu główki szyny.
Najważniejszym kryterium wyboru pozostaje cena (70%). Pozostałe punkty można otrzymać za termin pierwszej dostawy elementów do montażu pierwszego tramwaju (25%). Termin ten nie może być dłuższy niż 180 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Punktowana jest również gwarancja (5%). Minimalny okres gwarancji jakości na zmontowany tramwaj wynosi 36 miesięcy od daty odbioru końcowego przez zamawiającego, natomiast maksymalny okres gwarancji to 60 miesięcy.
Elementy w ramach zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do końca września 2018 r., natomiast opcja zostanie zrealizowana, gdy zamawiający uzyska dodatkowe dofinansowanie do końca 2021 r. Zamówienie nie jest realizowane ze środków unijnych.
Tramwaje Szczecińskie już w przeszłości zamawiały tramwaje do samodzielnego złożenia. Modertrans dostarczał podzespoły i elementy dla Moderusa Bety. Złożony, trójczłonowy pojazd me 28,25 m długości. – Dzięki takiej transakcji mamy zatrudnienie dla 60 pracowników. Zdobywamy doświadczenie, które może przydać się później, przy kooperacji z innymi producentami tramwajów. Poza tym to świetne doświadczenie i sprawdzian przed ubieganiem się o fundusze unijne z nowej puli – wyjaśniał wówczas na łamach „Gazety Wyborczej” Krystian Wawrzyniak, prezes przewoźnika.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.