Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Szczecin: Ruszył przetarg na przedłużenie tramwaju na Szafera

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-05-20 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Ruszył przetarg na przedłużenie tramwaju na Szafera
mat. UM Szczecin
Tramwaje Szczecińskie rozpisały przetarg na przedłużenie ul. Szafera w kierunku Krzekowa i Sosabowskiego – etap II i III. Oprócz rozbudowy układu drogowego powstanie też łącznik tramwajowy między istniejącą pętlą Krzekowo a pętlą na Os. Zawadzkiego.

Etap II inwestycji zakłada rozbudowę układu drogowego ul. Szafera do Żołnierskiej, a etap III – od Żołnierskiej do Sosabowskiego. Przewidziano układ dwóch jezdni po dwa pasy ruchu – z dodatkowymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach.

Zakres prac tramwajowych obejmuje tylko tzw. etap II. Torowisko zostanie poprowadzone środkiem, pomiędzy jezdniami ul. Szafera. Przewidziano linię dwutorową. W ramach I etapu rozbudowy Szafera dociągnięto już tory do wysokości skrzyżowania z ulicą Modrą i Szafera. Do wybudowania zostaje ok. 600-metrowy odcinek z jednią do połączenia z istniejącym torowiskiem w ciągu Żołnierskiej. Torowisko będzie przystosowane do ruchu autobusowego. Na skrzyżowaniu Szafera z Żołnierską powstanie pełen węzeł rozjazdowy z krótkim wyprowadzeniem torów w kierunku Sosabowskiego (ta ślepo zakończona końcówka pomyślana jest o kolejnej rozbudowie sieci tramwajowej – wzdłuż Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia). Na dalszym odcinku rozbudowywanego układu drogowego pozostanie rezerwa na torowisko.

Pętla Krzekowo zostanie zlikwidowana, a jej miejsce zajmie układ drogowy. Na skrzyżowaniu z ul. Klonowica wybudowany zostanie nowy węzeł rozjazdowy z rozbudową wjazdu w ul. Klonowica do dwóch torów – za skrzyżowaniem dwa tory zamienią się w jeden tor. Pas autobusowo-tramwajowy będzie miał ok. 6,5 m szerokości. Torowisko tramwajowe zostanie przystosowanie do prędkości 50 km/h. Schematy tutaj.

Termin składania ofert mija 1 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%), okres obowiązywania rękojmi (20%), doświadczenie kierownika budowy (20%). Na realizację przeznaczono 24 miesiące.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Autosan z kolejną umową na elektrobusy dla Częstochowy

Przestrzeń

Autosan z kolejną umową na elektrobusy dla Częstochowy

Witold Urbanowicz 07 czerwca 2022

Kto przebuduje dworzec w Jastarni?

Przestrzeń

Kto przebuduje dworzec w Jastarni?

Witold Urbanowicz 07 czerwca 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5