W związku z przygotowaniami do budowy trasy tramwajowej w ul. Szafera Szczecin wprowadza zmiany w organizacji ruchu. W najbliższy poniedziałek wykonawca zamierza rozpocząć roboty związane z wykonaniem infrastruktury podziemnej.
Od 25 listopada od godz. 10:00 planowane jest rozpoczęcie przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Szerokiej. W pierwszym etapie prace drogowe prowadzone będą na odcinku od al. Wojska Polskiego poprzez Rondo Olimpijczyków, aż do skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego. Całkowicie z ruchu ogólnego wyłączona zostanie istniejąca jezdnia ul. Szafera. Dojazd ulicą Zawadzkiego będzie możliwy wyłącznie do ul. Litewskiej. Wjazdy na parkingi zlokalizowane wzdłuż ul. Szafera będą częściowo dostępne poprzez drogi wewnętrzne – osiedlowe.
Objazd ruchu ogólnego ma zostać przeprowadzony poprzez ul. Unii Lubelskiej, ul. Klonowica, ul. Zawadzkiego, ul. Marlicza (Benesza), ul. Romera. ul. Szafera, ul. Jarzyńskiego. Dla ruchu pieszego wyznaczone zostaną utwardzone ciągi zarówno w poprzek ul. Szafera prowadzące do Hali Netto Arena, jak i prowadzące do al. Wojska Polskiego i dalej w rejon kąpieliska „Arkonka”.
Nastąią też zmiany w funkcjonowaniu linii 75, 80, 53, 521, 529 i 531. Dla autobusów linii 75 na trasie objazdu Zawadzkiego-Marlicza (Benesza)-Romera wyznaczone zostaną dodatkowe przystanki. Autobus linii 80 kursować będzie trasą Zawadzkiego-Szafera (po placu budowy)- Jarzyńskiego- Wojska Polskiego - Arkońska.
Wraz z rozpoczęciem prac drogowych w ciągu ul. Szafera nastąpi częściowe otwarcie Ronda Olszewskiego (Wojska Polskiego – Arkońska – Szafera) dla pojazdów poruszających się wzdłuż al. Wojska Polskiego obiema jezdniami.
Zakres prac przewiduje przebudowę Szafera na odcinku ok. 1,2 km. Ulica otrzyma postać dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Po środku wytyczone zostanie torowisko tramwajowe z możliwością poruszania się autobusów. Przy hali Netto Arena zaplanowano pętlę. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond – na skrzyżowaniach z ul. Zawadzkiego, Jarzyńskiego, Romera i Modrą, a także Modrą i Szeroką.
Za prace budowlane odpowiadać będzie Eurovia Polska, a ich koszt wynosi 125,2 mln zł brutto. Nadzór nad inwestycją sprawują Tramwaje Szczecińskie. Inwestycja powinna zakończyć się w ciągu 18 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.