Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
03-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Szczczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

Trwa przebudowa ul. Szafera w Szczecinie wraz z budową nowego odcinka torowiska. Przed miastem między innymi rozpoczęcie montażu słupów trakcyjnych i dalsze prace w budynku podstacji. Intensywne roboty prowadzone są szczególnie w rejonie przyszłej pętli.

Przebudowa ulicy Szafera trwa już rok. W tym czasie pojawiły się już nowe jezdnie, chodniki i torowisko. Na pętli trwa montaż żelbetowych płyt EPT oraz krawężników peronowych. Oprócz tego intensywnie pracują brukarze, widać ich szczególnie w rejonie przyszłego parkingu. W budynku podstacji pojawiły się już drzwi i okna trwają prace instalacyjne oraz montaż elewacji z płyt HPL. Niebawem widoczne będzie także przyszłe oświetlenie tej części inwestycji.

W rejonie ulic Romera i Szerokiej roboty prowadzone są w ramach kanalizacji deszczowej oraz wodociągu. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie montażu słupów trakcyjnych i zbiorników prefabrykowanych.

Otoczenie w tej części Szczecina, w ramach inwestycji, zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także układu dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na kierunek. Ronda powstają na skrzyżowaniu z Zawadzkiego, Jarzyńskiego, Romera i Modrej oraz Modrej i Szerokiej. Torowisko będzie dostosowane do ruchu autobusów. Na pętli wybudowane zostaną cztery tory przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiska postojowe dla autobusów.

Za prace budowlane odpowiada firma Eurovia Polska, a koszt prac to 125,2 mln zł brutto. Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy – czyli w kwietniu 2021 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Jakub Rösler 21 maja 2025

Szczecin w końcu zmodernizuje torowisko na Matejki

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Redakcja/inf. pras. 25 lutego 2025

Tramwaje Szczecińskie dokupują Gammy z Modertransu

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Jakub Rösler 21 maja 2025

Szczecin w końcu zmodernizuje torowisko na Matejki

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Redakcja/inf. pras. 25 lutego 2025

Tramwaje Szczecińskie dokupują Gammy z Modertransu

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij