Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-12-03 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Szczczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera
fot. TS
Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera
Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera
Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera
Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera
Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera
Szczecin: Rok robót przy budowie tramwaju na Szafera
Trwa przebudowa ul. Szafera w Szczecinie wraz z budową nowego odcinka torowiska. Przed miastem między innymi rozpoczęcie montażu słupów trakcyjnych i dalsze prace w budynku podstacji. Intensywne roboty prowadzone są szczególnie w rejonie przyszłej pętli.

Przebudowa ulicy Szafera trwa już rok. W tym czasie pojawiły się już nowe jezdnie, chodniki i torowisko. Na pętli trwa montaż żelbetowych płyt EPT oraz krawężników peronowych. Oprócz tego intensywnie pracują brukarze, widać ich szczególnie w rejonie przyszłego parkingu. W budynku podstacji pojawiły się już drzwi i okna trwają prace instalacyjne oraz montaż elewacji z płyt HPL. Niebawem widoczne będzie także przyszłe oświetlenie tej części inwestycji.

W rejonie ulic Romera i Szerokiej roboty prowadzone są w ramach kanalizacji deszczowej oraz wodociągu. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie montażu słupów trakcyjnych i zbiorników prefabrykowanych.

Otoczenie w tej części Szczecina, w ramach inwestycji, zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także układu dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na kierunek. Ronda powstają na skrzyżowaniu z Zawadzkiego, Jarzyńskiego, Romera i Modrej oraz Modrej i Szerokiej. Torowisko będzie dostosowane do ruchu autobusów. Na pętli wybudowane zostaną cztery tory przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiska postojowe dla autobusów.

Za prace budowlane odpowiada firma Eurovia Polska, a koszt prac to 125,2 mln zł brutto. Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy – czyli w kwietniu 2021 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin: Pomyślny przejazd tramwaju na Wyszyńskiego

Przestrzeń

Szczecin: Pomyślny przejazd tramwaju na Wyszyńskiego

Redakcja 26 listopada 2020

Szczecin: Niebawem tramwaje wrócą na prawobrzeże

Przestrzeń

Szczecin: Niebawem tramwaje wrócą na prawobrzeże

Redakcja 22 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5