Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin przygotowuje się do przedłużenia torowiska na Szafera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Niedawno Tramwaje Szczecińskie prowadziły przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego dla kolejnych etapów rozbudowy ul. Szafera. W ramach inwestycji powstać miałby brakujący 600-metrowy odcinek torowiska łączący istniejącą, przeznaczoną do likwidacji pętlę Krzekowo z nowo wybudowanym torowiskiem na Szafera z pętlą przy Netto Arenie. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w tym roku.

W przetargu na aktualizację dokumentacji pod koniec marca wpłynęła jedna oferta od szczecińskiej Pracowni Projektowej Macieja Sochanowskiego. Opiewa ona na kwotę 921 tys. zł, co mieści się w budżecie określonym na 2,269 mln zł.

Zadaniem wykonawcy będzie aktualizacja dokumentacji projektowej z października 2017 r. w zakresie dostosowania systemu kanalizacji deszczowej odwodnienia, weryfikacji i modyfikacj9 wzmocnienia podłoża (stabilizacja wapnem, cementem) w zależności od występujących warunków gruntowych, modyfikacji sposobu wykonania płyty podtorowej (zastąpienie zbrojenia stalowego płyty podtorowej poprzez zastosowanie zbrojenia rozproszonego), modyfikacja sposobu wykonania zalewki przyszynowej, a także zaprojektowanie odwodnienia przyrządów wyrównawczych torowiska. Wykonawca będzie miał na to 30 dni.

W ramach I etapu rozbudowy Szafera dociągnięto już tory do wysokości skrzyżowania z ulicą Modrą i Szafera. Do wybudowania zostaje ok. 600-metrowy odcinek z jednią do połączenia z istniejącym torowiskiem w ciągu Żołnierskiej. Torowisko będzie przystosowane do ruchu autobusowego. Na skrzyżowaniu Szafera z Żołnierską powstanie pełen węzeł rozjazdowy z krótkim wyprowadzeniem torów w kierunku Sosabowskiego (ta ślepo zakończona końcówka pomyślana jest o kolejnej rozbudowie sieci tramwajowej – wzdłuż Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia).

Pętla Krzekowo zostanie zlikwidowana, a jej miejsce zajmie układ drogowy. Na skrzyżowaniu z ul. Klonowica wybudowany zostanie nowy węzeł rozjazdowy z rozbudową wjazdu w ul. Klonowica do dwóch torów – za skrzyżowaniem dwa tory zamienią się w jeden tor.

Pas autobusowo-tramwajowy będzie miał ok. 6,5 m szerokości. Torowisko tramwajowe zostanie przystosowanie do prędkości 50 km/h.

Projektant będzie sprawować nadzór autorski nad realizacją prac – przez nie dłużej niż 24 miesiące od podpisania umowy z wykonawcą. Planowany okres realizacji robót budowlanych przypada na lata 2022-2025. Szczecin otrzymał pieniądze z Polskiego Ładu na rozbudowę układu drogowego i przedłużenie ul. Szafera – część tramwajową, która zostanie zrealizowana jednocześnie, miasto sfinansuje we własnym zakresie. Przetarg ma zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach.


mat. TS
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Szczecin likwiduje pętlę tramwajową Krzekowo

Przestrzeń

Szczecin podpisał umowę na rozbudowę tramwaju na Szafera

Przestrzeń

Szczecin z ofertami na przedłużenie tramwaju na Szafera

Przestrzeń

Szczecin: Ruszył przetarg na przedłużenie tramwaju na Szafera

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Szczecin likwiduje pętlę tramwajową Krzekowo

Przestrzeń

Szczecin podpisał umowę na rozbudowę tramwaju na Szafera

Przestrzeń

Szczecin z ofertami na przedłużenie tramwaju na Szafera

Przestrzeń

Szczecin: Ruszył przetarg na przedłużenie tramwaju na Szafera

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5