Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Przebudowa Szafera z lotu ptaka. Tędy pojedzie tramwaj

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-04-06 11:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Szczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Przebudowa Szafera z lotu ptaka. Tędy pojedzie tramwaj
fot. TS
Szczecin: Przebudowa Szafera z lotu ptaka. Tędy pojedzie tramwaj
Szczecin: Przebudowa Szafera z lotu ptaka. Tędy pojedzie tramwaj
Szczecin: Przebudowa Szafera z lotu ptaka. Tędy pojedzie tramwaj
Szczecin: Przebudowa Szafera z lotu ptaka. Tędy pojedzie tramwaj
Zmienia się krajobraz na przebudowywanej ulicy Szafera. Choć prace w większości skupiają się na infrastrukturze podziemnej, to widać już dokładnie, gdzie będzie zlokalizowana pętla i jak ogromna to inwestycja.

Obecnie trwają prace wodno-kanalizacyjne na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego oraz w miejscu planowanej pętli. Wykonano przebudowę ciepłociągu, którego przełączanie planowane jest w maju, po zakończeniu sezonu grzewczego. Prowadzone są roboty elektryczne i telekomunikacyjne oraz przebudowa sieci gazowych w rejonie ulic Romer/Szeroka. Wykonawca przystąpił do rozbiórek fundamentów po garażach w rejonie pętli, równolegle trwają prace ziemne na odcinku pętla – Wojska Polskiego oraz przy murach oporowych.

Przedmiotem prac jest przebudowa ulicy Szafera. Prace są realizowane na ok. 1,2-kilometrowym odcinku od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Romera i Modrą. Po przebudowie ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie. Po środku przewidziano pas tramwajowo-autobusowy. Po zachodniej stronie ul. Jarzyńskiego, w rejonie Netto Areny, zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową – z czterema torami i wyjazdem w obie strony. Pas autobusowo-tramwajowy w tym etapie realizacyjnym będzie się kończyć za rondem z ul. Modrą. Powstaną cztery nowe ronda oraz parking przesiadkowy park&ride.

Umowa z wykonawcą, firmą Eurovia Polska, została podpisana w październiku 2019 r. Jej wartość to 125,2 mln zł brutto. Roboty potrwają 18 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5