Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Pół roku torowej rewolucji

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-06-17 15:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Szczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Pół roku torowej rewolucji
Kołłątaja fot. TSz
Szczecin: Pół roku torowej rewolucji
Szczecin: Pół roku torowej rewolucji
Szczecin: Pół roku torowej rewolucji
Szczecin: Pół roku torowej rewolucji
Szczecin: Pół roku torowej rewolucji
Szczecin: Pół roku torowej rewolucji
Trwają intensywne prace rozbiórkowe na placu Rodła i alei Wyzwolenia. Tam, gdzie to możliwe, rozpoczyna się wykonanie koryta pod nowe jezdnie i torowisko. Roboty w ramach torowej rewolucji prowadzone są w wielu miejscach jednocześnie.

Minęło pierwszych 6 miesięcy prac w ramach przebudowy torowisk na odcinku od Dworca Niebuszewo do placu Rodła. Do tej pory to skomplikowane zadanie przebiega zgonie z harmonogramem. W ubiegłym tygodniu na Niebuszewie prowadzone były między innymi prace torowe – wykonanie górnej płyty torowej na ul. Kołłątaja i betonowanie dolnej płyty na ulicy Asnyka. Jednocześnie trwa przebudowa sieci ciepłowniczej na ul. Orzeszkowej, w widoczni są także brukarze w rejonie ronda Sybiraków. W centrum wykonane było koryto i podbudowy pod peron przy parku na ul. Matejki, trwały prace brukarskie na ulicy Małopolskiej i Mazowieckiej. Odbyło się również betonowanie górnej płyty na placu Hołdu Pruskiego.

Najbliższe dni zapowiadają się równie intensywnie, a planowane są między innymi:
  • Prace rozbiórkowe i wykonanie koryta : torowisko i jezdnie – pl. Rodła i aAl. Wyzwolenia
  • Prace brukarskie – wykonanie peronu przy pl. Żołnierza Polskiego
  • Wykonanie odcinków odwodnienia terenu wzdłuż Al. Wyzwolenia
  • Wykonanie kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne
  • Wykonanie kanalizacji teletechnicznej w rejonie pl. Żołnierza Polskiego,
  • Montaż fundamentów pod słupy trakcyjne – pl. Rodła
  • Tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska
  • Wykonanie warstw konstrukcji jezdni oraz podbudów – rejon pętli Dworzec Niebuszewo oraz na odc. ul. Boguchwały – ul. Kadłubka
  • Prace brukarskie w obrębie Ronda Sybiraków oraz na ul. Asnyka do pętli Dworzec Niebuszewo
  • Wykonanie podbudów drogowych pod chodnik – Rondo Sybiraków
  • Budowa peronu tramwajowego w ciągu ul. Matejki (dwie strony) oraz dokończenie peronu przy pl. Żołnierza Polskiego – prace brukarskie, kontynuacja
  • Prace brukarskie w rejonie skrzyżowania z ul. Mazowiecką – ustawianie obrzeży, wykonanie chodnika
  • Prace brukarskie na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego
  • Przełożenie nawierzchni chodników między ul. Mazowiecką i ul. Małopolską oraz w miejscu włączenia sieci wodociągowej przy ul. Matejki
  • Wykonanie fundamentów trakcyjnych oraz montaż słupów, przebudowa kabla trakcyjnego w rejonie ul. Małopolskiej

Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła – rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego,. Jest to jedna z największych inwestycji, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało podzielone na kilka etapów.

Zakres robót obejmuje:
  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Wykonawca – ZUE – ma w sumie 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie. Wartość umowy to 174,4 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5