Infrastruktura tramwajowa w ramach nowej trasy tramwajowej na Szafera jest niemal gotowa. Całość ma zostać udostępniona na przełomie sierpnia i września. Przygotowano też wyprowadzenie torów za pętlą z myślą o dalszej rozbudowie.
Przebudową objęty jest ok. 1,2-km odcinek od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Romera i Modrą, choć samo skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego – z pełną gwiazdą tramwajową – wybudowano wcześniej, w ramach budowy torowiska na Arkońskiej. W nowym układzie ulica ma dwie jezdnie – z pasem tramwajowo-autobusowym pośrodku. Po zachodniej stronie ul. Jarzyńskiego zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową – z czterema torami i wyjazdem w obie strony. Na pętli stoją już wiaty.
W sumie wybudowano 115 słupów i ułożono 2,5 km nowego torowiska. Układ torowy zbudowany jest z zapasem i uwzględnia dalszą rozbudowę Pas autobusowo-tramwajowy w tym etapie realizacyjnym będzie się kończyć za rondem z ul. Modrą. W kolejnym etapie
zaplanowano połączenie z torowiskiem w Żołnierskiej.
Prace realizuje Eurovia Polska za 125,2 mln zł brutto. Jak zapowiadają Tramwaje Szczecińskie, pasażerowie, rowerzyści i kierowcy skorzystają z rozbudowanej ulicy na przełomie sierpnia i września.