Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Niebawem rusza przebudowa torowiska na pl. Szarych Szeregów

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-01-09 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Szczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Niebawem rusza przebudowa torowiska na pl. Szarych Szeregów
mat. prasowe
W najbliższą środę (15 stycznia) startują prace, dzięki którym zdecydowanie poprawi się infrastruktura tramwajowa na ważnym dla miasta węźle komunikacyjnym. Zmiany, które pojawią się w najbliższych miesiącach, poprawią komfort pasażerów, ale także kierowców poruszających się w rejonie placu Szarych Szeregów.

Zmiana w organizacji ruchu w rejonie placu Szarych Szeregów wprowadzona zostanie w środę 15 stycznia we wczesnych godzinach porannych. To oznacza nowości zarówno dla kierowców jak i pasażerów podróżujących linia 1, 87, 523 i 524.
W pierwszym etapie prace wykonywane będą na wyspie oraz na torowisku w kierunku pętli Głębokie. Prowadzone będą rozbiórki torowiska, sieci i słupów trakcyjnych. Usunięte zostaną kolizje z infrastruktura podziemną. Następnie rozpocznie się budowa torowiska tramwajowego wraz z przejazdem, sygnalizacji przejazdowej, sieci trakcyjnej, odwodnienia torowiska i przejazdu.

W związku z pracami na rondzie Szarych Szeregów dla ruchu pozostaną dwa pasy –zewnętrzny i środkowy. Wyłączona zostanie możliwość przejazdu przez torowisko tramwajowe na wysokości połączenia z al. Wojska Polskiego. W ciągu ul. Felczaka na odcinku od ul. Unisławy do al. Wojska Polskiego wyznaczone zostaną nowe przystanki autobusowe dla linii 87. Na odcinku od Wąskiej do al. Jana Pawła II pojawi się kontrapas autobusowy, co jest nowością w Szczecinie.

Linia 1 kursować będzie na częściowo zmienionej trasie, od al. Wojska Polskiego przez ul. Wawrzyniaka, al. Bohaterów Warszawy, ul. Jagiellońską i al. Piastów. Linia 87 będzie kursować częściowo zmienioną trasą – od al. Wyzwolenia przez ul. Felczaka i al. Wojska Polskiego do pl. Szarych Szeregów.

Na trasie uruchomione zostaną przystanki, wszystkie zlokalizowane w ciągu ul. Felczaka: „Wąska Floating Arena” (18022 w kierunku Podbórza), naprzeciwko przystanku w kierunku Dworca Głównego, „Odrowąża” na żądanie (18411 w kierunku Dworca Głównego i 18412 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z ul. Odrowąża, „Urząd Miasta” (12522 w kierunku Dworca Głównego i 12521 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II, „Felczaka” (12321 w kierunku Dworca Głównego i 12322 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego. Wyłączone z obsługi zostają przystanki „Św. Jana Pawła II” (w obu kierunkach, nr 18121 i 18141) i „Wąska Floating Arena” (dotychczasowy przystanek w kierunku Podbórza, nr 18031). Nastąpi zmiana nazwy przystanku „Owocowa Dworzec” na „Dworzec Główny (Owocowa)”.

Linie 523 i 524 w kierunku Cukrowej/Przecławia i Pomorzan Dobrzyńskiej będą kursować objazdem, od pl. Szarych Szeregów przez al. Wojska Polskiego, ul. Mickiewicza, ul. Bolesława Śmiałego, ul. 5 Lipca do pl. Szarych Szeregów.

Zmiany będą dotyczyły także kursów wyjazdowych i zjazdowy zajezdni Pogodno. Kursy wyjazdowe i zjazdowe z/do zajezdni Pogodno realizowane na wyłączonym z ruchu odcinkiem al. Wojska Polskiego i będą przebiegać częściowo zmienioną trasą, od al. Wojska Polskiego przez ul. Wawrzyniaka – al. Bohaterów Warszawy – ul. Jagiellońską. Kursy wyjazdowe i zjazdowe z/do zajezdni Pogodno do/z Krzekowa będą realizowane skróconą trasą, przez pl. Gałczyńskiego.

Roboty wykona firma ZUE za kwotę 44,9 mln zł. Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy. Prace na placu Szarych Szeregów powinny zakończyć się w czerwcu. Zakres zmian obejmuje między innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al. Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronów przystankowych. Prace obejmą również sieć trakcyjną, system ogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu. Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu Szarych Szeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin przygotowuje się do sporych remontów torowisk tramwajowych

Przestrzeń

Szczecin przygotowuje się do sporych remontów torowisk tramwajowych

Witold Urbanowicz 20 grudnia 2019

Szczecin przeznacza środki na dwa tramwaje dwukierunkowe

Komunikacja

Szczecin przeznacza środki na dwa tramwaje dwukierunkowe

Witold Urbanowicz 19 grudnia 2019

Tramwaje Szczecińskie na razie nie planują zakupów tramwajów

Przestrzeń

Tramwaje Szczecińskie na razie nie planują zakupów tramwajów

Witold Urbanowicz 28 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5