Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin na ostatniej prostej do otwarcia dworca

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Szczecin na ostatniej prostej do otwarcia dworca
fot. PKP SA
Trwają już ostatnie prace zmierzające do uruchomienia części pasażerskiej dworca Szczecin Główny. Pasażerowie zyskają m.in. nową kładkę, która połączy budynek dworca z peronami.

Przebudowa stacji i dworca Szczecin Główny rozpoczęła się pod koniec 2014 r. W ramach prac wyburzono część budynku od strony poczty i zastąpiono nowy, dwukondygnacyjnym obiektem z ogólnodostępnym holem. Jednocześnie poddano remontowi pozostałą, XIX-wieczną część dworca. – Zmodernizowany dworzec w Szczecinie będzie nowoczesny i bardziej funkcjonalny. Odnowiona zostanie zarówno elewacja jak i wnętrze budynku. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – informuje Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA.

Przedstawiciele PKP SA zapewniają, że przebudowa dobiega już końca. – Na dworcu Szczecin Główny trwają ostatnie prace związane z przygotowaniem do uruchomienia części pasażerskiej. Jednocześnie prowadzone są prace wykończeniowe, m.in. dotyczące budowy nowej kładki – mówi Bułtowicz. Dzięki niej pasażerowie dostaną się bezpośrednio z dworca na perony. Do dyspozycji podróżnych będą m.in. schody ruchome. Równolegle do prac na dworcu PKP PLK przebudowuje perony 1 i 4.

Nie powinno być problemów z komercjalizacją przebudowywanego obiektu. – Większość lokali komercyjnych zostało już wynajętych. Na dworcu będą dostępne wszystkie usługi przydatne w podróży – m. in. kiosk, lokale gastronomiczne (food court), kantor, poczta) – informuje Bułtowicz. Wpływy z tytułu najmu mają być wykorzystane m.in. na eksploatację obiektu

Obecne inwestycje nie kończą jednak przebudowy stacji. PKP PLK planują kolejny etap prac przy infrastrukturze torowo-peronowej. Zakres planowanych działań obejmuje modernizację peronów nr 2 i 3, modernizację torów w obrębie peronów, wykonanie małej architektury na peronach 1, 2 i 3, a także przebudowę istniejącej kładki dla pieszych. Pasażerowie będą mogli schronić się pod nowymi bądź wyremontowanymi zadaszeniami. – Istniejąca wiata na peronie nr 1 będzie remontowana. Na pozostałej części peronu będzie budowana nowa wiata. Na całej długości peronu nr 2 będzie budowana nowa wiata. Na peronie nr 3, od nowej kładki do starej planowana jest budowa łącznika dla pasażerów. Na pozostałej części peronu będzie budowana nowa wiata – opisuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK.


wiz. PKP SA
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5