fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Miasto Szczecin rozpisało przetarg na dostawy ośmiu dwuczłonowych elektrobusów. Autobusy, jeśli wszystko dobrze pójdzie, miałyby przyjechać do stolicy województwa zachodniopomorskiego w przyszłym roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa ośmiu przegubowych autobusów elektrycznych. Szczecin wymaga autobusów o długości 17,5-18,1 m, które pomieszczą min. 120 osób, w tym 35 na miejscach siedzących. Pojazd powinien być niskopodłogowy, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Zaplanowano czworo drzwi dwuskrzydłowych, otwierane do wewnątrz, z szerokością wejścia nie mniejszą niż 1200 mm. Przewidziano system ogrzewania elektrycznego, wentylację, przesuwne okna, klimatyzację. Wyposażenie obejmuje porty USB do ładiowania urządzeń mobilnych, tablice informacyjne LED, automatyczne zapowiadanie przystanków i monitoring.
Zamawiający wymaga magazynów energii o pojemności min. 145 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna pozwolić min. 90 km. Układ napędowy powinien być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry. Przewidziano montaż na dachu każdego z autobusów panela fotowoltaicznego o mocy ok. 0,1 kW każdy. Pojazd powinien zapewniać możliwość zewnętrzną ładowarką stacjonarną o mocy 40 do 90 kW (plug-in) i systemem pantografowym o mocy 270 do 560 kW.
Termin składania ofert mija 5 czerwca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały należycie jedną dostawę obejmującą co najmniej trzy autobusy przeznaczone do przewozu osób w komunikacji miejskiej fabrycznie nowe, niskopodłogowe, elektryczne o długości 18 metrów (+/- 1 m). O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii (15%), gwarancja całopojazdowa (10%), klimatyzacja – ilość czynnika chłodzącego (5%), zawieszenie (5%), szyba przednia (5%). Na realizację zamówienia przeznaczono 392 dni.
To drugie podejście do zakupu elektrobusów. Poprzedni przetarg, obejmujący 11 autobusów elektrycznych standardowej długości, miasto rozpisało we wrześniu 2018 r. Wygrało je konsorcjum firm Ursus Bus i Bogdan Motors. Pojazdy miały dotrzeć do Szczecina do końca lutego 2020 r. W związku z problemami Ursusa zamówienie nie zostało zrealizowane. Umowa została rozwiązana w marcu 2020 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.