Szczecin ogłosił właśnie postępowanie dotyczące dostawy dwóch autobusów elektrycznych. Miasto chce zakupić pojazdy przegubowe w ramach dofinansowania z programu Zielony Transport Publiczny.
Szczecin jest kolejnym beneficjentem programu Zielony Transport Publiczny. Miasto otrzymało dofinansowanie na zakup dwóch autobusów elektrycznych w ramach pierwszej edycji tego programu.
Pisaliśmy o tym w tym miejscu. Teraz przyszedł czas na właściwy przetarg, obejmujący zakup dwóch przegubowych elektrobusów.
Dwa nowe przegubowce mają być niskopodłogowe, a ich długość ma mieścić się w granicach 17,5-18,28 metra. Pojazdy mają zabierać na swój pokład minimum 120 pasażerów, z czego co najmniej 35 na miejscach siedzących. 8 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Napęd pojazdu ma zapewnić silnik bądź silniki. Zamawiający chce, by autobusy były wyposażone w mechanizm rekuperacji energii.
Ładowanie pojazdów ma odbywać się poprzez złącze plug-in oraz pantograf, a energia ma być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach bądź innych urządzeniach o identycznych lub lepszych parametrach i funkcjonalności. Zasięg autobusu na jednym ładowaniu ma wynosić co najmniej 80 kilometrów.
Na wyposażeniu przegubowców ma znaleźć się klimatyzacja, ogrzewanie. Pojazdy mają mieć cztery pary drzwi w systemie 2:2:2:2, a także wydzielone miejsce dla psa przewodnika. Wewnętrzne oświetlenie pojazdu ma zostać wykonane w technologii LED. Pasażerowie mają mieć do swojej dyspozycji trzy dwuportowe wejścia USB do ładowania urządzeń mobilnych. W autobusach pojawi się również monitoring wizyjny.
W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali co najmniej jedną dostawę opiewającą na minimum jeden autobus elektryczny, przegubowy. Zamawiający uznaje, że ten warunek spełnia także firma, która dostarczyła trolejbus o specyfikacji podanej powyżej.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu roku od podpisania umowy. Oferty można składać do 29 września bieżącego roku. O wyborze zdecydują cena - 60% oraz zużycie energii elektrycznej - 15%, gwarancja całopojazdowa - 15% i pojemność magazynu energii - 10%.