Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Szczecin kupi dwa autobusy dzięki Zielonemu Transportowi Publicznemu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. NFOŚiGW

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Szczecin kupi dwa autobusy dzięki Zielonemu Transportowi Publicznemu
fot. UM Szczecin
Dwa przyjazne dla środowiska autobusy elektryczne zakupi Szczecin dzięki dofinasowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W mieście powstaną również trzy stacje ładowania zeroemisyjnych pojazdów komunikacji publicznej. Umowa w tej sprawie została podpisana 8 listopada w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim.

Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach projektu pn. „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Szczecin”, którego pierwszą fazę stanowi właśnie nabycie przez tutejszy samorząd dwóch zeroemisyjnych autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą do ich zasilania i obsługi. Będą to pojazdy fabrycznie nowe o mocy 145 kW, niskopodłogowe i klimatyzowane, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W obu zasilanych z baterii autobusach (kategorii M3 – BEV: Batterry Electric Vehicle) znajdzie się co najmniej 120 miejsc pasażerskich, w tym minimum 35 siedzących.

Całkowita wartość projektu wynosi 12,3 mln zł, przy czym kwalifikowany koszt realizacji inwestycji i związanych z nią zakupów – 8,8 mln zł. Zdecydowana większość tej kwoty (ponad 6,1 mln zł) zostanie pokryta z dotacji przekazanej Szczecinowi przez NFOŚiGW w ramach wdrażania wieloletniego programu priorytetowego pod nazwą „Zielony Transport Publiczny”.

– Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stawia sobie za cel rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego w całej Polsce, bo sprzyja to zarówno poprawie jakości powietrza i życia mieszkańców, jak i rozwojowi gospodarczemu kraju – podkreśla wiceprezes NFOŚiGW Paweł Mirowski. – Problem emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczania atmosfery szkodliwymi substancjami ze strony komunikacji miejskiej występuje szczególnie w dużych miastach, takich właśnie jak Szczecin, dlatego miasto otrzymało dofinansowanie na rozwój „zielonej” mobilności – uzupełnia wiceszef Narodowego Funduszu.

W celu zasilania zakupionych pojazdów, szczeciński projekt przewiduje również budowę trzech stacji ładowania autobusów elektrycznych (każda ma mieć moc 400 kW), które zostaną zlokalizowane przy ulicach: Kołłątaja, Kolumba i Owocowej.

– Szczecin jako największe miasto na Pomorzu Zachodnim bardzo potrzebuje ekologicznego taboru autobusowego – zaznacza wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki. – Rządowy program elektryfikacji transportu publicznego wychodzi naprzeciw potrzebom miasta i jego mieszkańców, jest wyrazem troski o ludzi i środowisko – dodaje wojewoda.

Realizowany w Szczecinie projekt rozwijania zielonej komunikacji miejskiej przyniesie wymierne efekty ekologiczne. Dzięki włączeniu do eksploatacji dwóch zeroemisyjnych autobusów nastąpi zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (123,03457 Mg/rok), ograniczenie emisji tlenków azotu (0,38955887 Mg/rok), a także ograniczenie emitowania do atmosfery pyłów PM10, czyli tych o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (0,0032059 Mg/rok).

– Elektryczne autobusy zakupione przy wsparciu z NFOŚiGW to konkretny, praktyczny przykład wdrażania w naszym mieście idei zielonego transportu – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta miasta Szczecin. – Oba ekologiczne pojazdy skierujemy do obsługi linii komunikacyjnych na terenie lewobrzeżnej części Szczecina, gdzie jest wysokie zaludnienie i duże natężenie ruchu – dodaje wiceprezydent miasta.

Przewidywana data zakończenia projektu to 31 grudnia 2023 r., przy czym samorząd miasta planuje kolejne fazy wdrażania programu pod hasłem „Zielony transport publiczny w Szczecinie”.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Jakub Rösler 08 lipca 2024

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Komunikacja

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Września rozstrzyga przetarg na autobus elektryczny

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Pelplin wybrał dostawcę autobusów elektrycznych

Jakub Rösler 08 lipca 2024

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Komunikacja

Muszyna kupuje pięć elektrobusów

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Września rozstrzyga przetarg na autobus elektryczny

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij