Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin kreśli kierunki rozwoju komunikacji tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-19 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin kreśli kierunki rozwoju komunikacji tramwajowej
fot. MJ
Obecna perspektywa unijna zakończy się w Szczecinie dwiema nowymi trasami tramwajowymi – otwartą już Arkońską i budowaną Szafera, a także rozpoczęciem realizacji kolejnej trasy, na Łasztowni. Ambitny plan tramwajowy ma szansę zostać zrealizowany także w kolejnej, nowej perspektywie unijnej.

W tej perspektywie unijnej Szczecin koncentruje się na modernizacji istniejących torowisk. Tramwaje korzystają już z nowego odcinka torów w ciągu Arkońskiej. Obecnie trwa też budowa torowiska na ul. Szafera. Przed Netto Areną powstaje pętla. Same tory jednak położone są na dalszym odcinku – w ramach przygotowania do dalszej rozbudowy sieci tramwajowej. Docelowo torowisko ma się łączyć z istniejącą trasą w ciągu Żołnierskiej. – Tory w ramach aktualnie realizowanej inwestycji zakończą swój bieg na wysokości nowego ronda i planowanej ul. Nowoszerokiej. Budowa torowiska do pętli tramwajowej na Krzekowie może zostać zrealizowana najwcześniej w kolejnej perspektywie finansowej UE – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Również Świerczewo ma szansę na skomunikowanie tramwajem. – Koncepcja zakłada poprowadzenie dwutorowego torowiska od skrzyżowania ul. Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy, ulicą 26 Kwietnia, do skrzyżowania z ulicą Santocką, dalej wzdłuż ulicy Santockiej do skrzyżowania z ulicą Witkiewicza, a następnie ul. Witkiewicza do skrzyżowania z Derdowskiego. Na osiedlu Kaliny zaplanowano przystanek końcowy z torami odstawczymi dla tramwajów dwukierunkowych – opisuje Zieliński. Inwestycja ta, jak informuje, jest szykowana na najbliższą perspektywę unijną.

W czasie odsunęła się perspektywa budowy trasy tramwajowej w kierunku Mierzyna do CH Ster. Rozpisany w 2018 r. przetarg nie pozwolił na wyłonienie wykonawcy w rozsądnej cenie. Na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze szczegółów dot. rozwiązań związanych z optymalizacją projektu i kosztorysu tej inwestycji. Inwestycja mogłaby zostać zrealizowana najwcześniej w kolejnej perspektywie finansowej UE – wskazuje Zieliński.

Przygotowywany jest też projekt przedłużenia Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. – W wyniku konsultacji społecznych mieszkańcy opowiedzieli się za realizacją wariantu przebiegającego najbliżej osiedli mieszkalnych – od pętli Turkusowa przez ulicę Pszenną, Łubinową, Struga do Kijewa. Konsultacje były punktem wyjścia do dalszych opracowań. Na chwilę obecną nie ma jednak szczegółów dot. terminów realizacji inwestycji jak i przygotowania opracowań projektowych – zaznacza Piotr Zieliński. Jak dodaje, inwestycja mogłaby zostać zrealizowana najwcześniej w nowej perspektywie unijnej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5