Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Szczecin: Kiedy mieszkańcy śpią, oni pracują. Noce roboty tramwajowe

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-06-05 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Szczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Kiedy mieszkańcy śpią, oni pracują. Noce roboty tramwajowe
fot. Robert Stachnik
Szczecin: Kiedy mieszkańcy śpią, oni pracują. Noce roboty tramwajowe
Szczecin: Kiedy mieszkańcy śpią, oni pracują. Noce roboty tramwajowe
Szczecin: Kiedy mieszkańcy śpią, oni pracują. Noce roboty tramwajowe
Prace w ramach bieżącego utrzymania prowadzone są nie tylko na drogach. Szczecińskie torowiska także poddawane są codziennym kontrolom i, jeśli wymaga tego sytuacja, pracom planowym i awaryjnym. Kiedy mieszkańcy naszego miasta śpią, brygady torowe działają, żeby poranny dojazd tramwajem do pracy i szkoły był sprawny i bezpieczny.

Ich robota rozpoczyna się kiedy do zajezdni wraca ostatni tramwaj. Praca brygad torowych jest często niewidoczna dla mieszkańców Szczecina. Jest jednak niezwykle ważna, bo bezpieczeństwo i płynność ruchu zależy od stanu torowisk, ich utrzymania.

Torowa rewolucja trwa. 8 kilometrów toru pomiędzy Dworcem Niebuszewo a placem Rodła już podlega remontowi, przed Szczecinem przebudowa ulicy Kolumba i Powstańców Wielkopolskich. Na bieżąco muszą być prowadzone także prace, które w dużej mierze skupiają się na utrzymaniu podstawowych cech użytkowych nawierzchni stalowej, takich jak geometria główki szyny, prześwit toru czy parametry zabudowy torowiska w przekroju. Dodatkowo wymieniane są odcinki najbardziej wyeksploatowanych szyn. Planowe prace na torowiskach prowadzone są głównie w nocy, tak aby nie powodować utrudnień w kursowaniu tramwajów. W najbliższym czasie brygady torowe będą pracowały w okolicy ulicy Ludowej oraz Firlika.

Wymiana szyn, czyli remont średni, polega na demontażu zabudowy torowiska, pocięciu starej szyny, wyciągnięciu jej i wstawieniu fabrycznie nowej. Później następuje przytwierdzenie, regulacja i w zależności od miejsca, odpowiednia zabudowa. Szyny w zależności od ich profilu mają różną wagę, ale metr najczęściej stosowanej waży około 60 kg. W nocy proces wymiany odcinka około 18 metrowego trwa mniej więcej cztery godziny. Jest to maksymalny czas jaki brygady torowe mają na wykonanie prac nocnych podczas przerwy w ruchu tramwajów liniowych. Szyny z biegiem czasu ulegają zużyciu, co jest naturalnym skutkiem prowadzenia po nich ruchu tramwajowego.

W tym roku Tramwaje Szczecińskie wymienią jeszcze około 100 szyn o długości 18 m. W strukturach TS Sp. z o. o. nieprzerwanie działają zarówno brygady torowe, jak i brygady pogotowia zajmujące się utrzymaniem bieżącym zwrotnic oraz wszelkimi pracami spawalniczymi i interwencyjnymi polegającymi na usuwaniu awarii zgłaszanych przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych. Brygady pogotowia pracują 24/h na dobę i natychmiastowo reagują na każdą usterkę. Łącznie o bieżące utrzymanie 120 kilometrów torów i ponad 250 zwrotnic dba około 50 osób.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5