Szczecin ogłosił właśnie duży przetarg dotyczący poprawy dostępu do szczecińskiego portu. Jednym z jego elementów jest budowa Mostu Kłodnego, na którym, poza drogą, znajdzie się także torowisko tramwajowe oraz droga rowerowa. Most miałby powstać w ciągu 3 lat od zawarcia umowy.
Inwestycja obejmuje budowę Mostu nad rzeką Odrą wraz z dojazdami do niego. Będzie to konstrukcja podwieszana o całkowitej długości wynoszącej 182m. Elementem charakterystycznym konstrukcji będzie pylon zlokalizowany po stronie Bulwaru Gdyńskiego. Most Kłodny zapewni przeprowadzenie ruchu drogowego i tramwajowego przez rzekę Odrę. Szerzej, o roli mostu w komunikacji tramwajowej w tej części Szczecina
piszemy tutaj.
– Z dwóch placów zagospodarowanych w formie pochylni, znajdujących się po obu stronach rzeki, zapewniona będzie również komunikacja dla osób pieszych, z niepełnosprawnościami i rowerzystów – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Inwestycja obejmować będzie ponadto przebudowę układu drogowego w rejonie istniejącego węzła Trasy Zamkowej im. Piotra Zaremby, przebudowę nabrzeża Wieleckiego, przebudowę m.in ul. Jana z Kolna, Nabrzeże Wieleckie, Wyszyńskiego, Panieńskiej, Duczyńskiego, Lazurowej, Wendy oraz ul. Zbożowej. Wybudowany zostanie nowy przebieg ul. Władysława IV wraz z torowiskiem tramwajowym. Prace obejmować będą również budowę i przebudowę infrastruktury sieciowej. Zagospodarowana zostanie zieleń.
Termin realizacji inwestycji to 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu mają czas na składanie ofert do 6 marca 2026 roku.
Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
W kolejnych dniach przybliżymy szczegóły planowanej przeprawy, w tym rozwiązania tramwajowe.