Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Dużo ofert na tramwaj w stronę Mierzyna. Brakuje min. 25 mln zł

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-13 15:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Dużo ofert na tramwaj w stronę Mierzyna. Brakuje min. 25 mln zł
mat. UM Mierzyn
Szczecin otworzył oferty w postępowaniach przetargowych na przedłużenie linii tramwajowej wzdłuż ul. Ku Słońcu do pętli Mierzyn przy CH Ster. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów, ale wszystkie oferty przekraczają budżet.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Szczecin jest budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn przy CH Ster. Inwestycja obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego ok. 800-metrowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowo projektowanej pętli Mierzyn przy CH Ster. Na pętli tej znajdą się trzy tory. Zgodnie z projektem wjazd na istniejący tor w ciągu Kwiatowej będzie możliwy zarówno – tak jak dotychczas – od strony centrum, jak i projektowanej pętli Mierzyn. Wykonawca będzie musiał też na rondzie Gierosa wykonać rozjazd, by połączyć istniejące torowisko z wcześniej wykonanym i nieużywanym pierwszym odcinkiem drugiego toru wzdłuż ul. Ku Słońcu.

Dzisiaj (13 lutego) minął termin składania ofert. W sumie wystartowało sześć firm. Wszystkie oferty przekraczają zaplanowany budżet, określony na kwotę 64,1 mln zł brutto. Najtańszą propozycję – na kwotę blisko 90 mln zł – złożyła Balzola. Firma Aldesa zaproponowała kwotę 93,6 mln zł, Budimex – 104,8 mln zł, Eurovia Polska – 109,8 mln zł, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestrucureas – 110,6 mln zł, konsorcjum Tor-Kar-Sson i AB Kauno Tiltai – 138,6 mln zł.

O wyborze zdecydują cena (60%), okres obowiązywania rękojmi i gwarancji (20%) oraz wysokość kary umownej za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy (20%). Wszyscy zaoferowali 72-miesięczny okres rękojmi i gwarancji oraz 10 tys. zł kary za opóźnienie. W praktyce więc o wyborze zdecyduje cena – o ile oczywiście Szczecin znajdzie dodatkowe środki, by rozstrzygnąć postępowanie. Na realizację inwestycji przeznaczono 24 miesiące.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5