Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin: Chcemy 30 nowych tramwajów. Mniejsza z jakich środków

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin: Chcemy 30 nowych tramwajów. Mniejsza z jakich środków
fot. Tramwaje Szczecińskie
Szczecin chce pozyskać co najmniej 30 w pełni niskopodłogowych tramwajów, niezależnie od tego, z jakich środków zewnętrznych sfinansuje ten zakup. Samorząd planuje aplikować o środki z programu FEnIKS oraz z KPO. Miasto zaciągnie też pożyczkę na Zieloną Transformację Miast, z której można finansować inwestycje tramwajowe.

W ostatnich tygodniach szeroko pisaliśmy o działaniach Szczecina, który bardzo mocno, choć jednocześnie bardzo późno, zintensyfikował swoje działania dotyczące chęci pozyskania nowych tramwajów niskopodłogowych. Samorząd ma w planach zakupy co najmniej 30 nowych tramwajów, zarówno jedno- jak i dwukierunkowych.

Miasto chce nabyć 10 wagonów dwukierunkowych oraz 20 wagonów jednokierunkowych z wykorzystaniem różnych środków. Pierwsze zapowiedzi Szczecina mówiły o tym, że samorząd spróbuje pozyskać środki z programu FEnIKS na zakup 4 dwukierunkowych tramwajów, natomiast kilka dni później ogłoszono, że miasto będzie próbowało pozyskać środki na zakup 8 tramwajów dwukierunkowych z konkursu w ramach KPO, co ma być możliwe dzięki… rozpoczęciu prac nad Strefą Czystego Transportu. O zbieżność, bądź nie, tych planów zapytaliśmy szczeciński magistrat.

– Na tym etapie chcielibyśmy aby do Szczecina trafiło 30 pojazdów. Jeśli starczy środków i będą możliwości budżetowe być może więcej. Natomiast czy pojawią się one w ramach środków z KPO czy FENIKS nie ma aż takiego znaczenia. Dlatego spółka Tramwaje Szczecińskie oraz służby miasta pracują nad takim złożeniem dokumentów, które pozwolą sięgnąć po maksymalne duże dofinansowania – mówi Łukasz Kolasa, rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Szczecin.

Kolasa przekazał nam również, że samorząd chce kupić tramwaje o długości w przedziale 30-33 metry, które będą w pełni niskopodłogowe.

Kilka dni temu Rada Miasta Szczecin wyraziła zgodę nad rozpoczęciem prac nad Strefą Czystego Transportu, a radni zgodzili się również na zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na zieloną transformację miast w ramach środków z KPO na kwotę maksymalnie 351 mln złotych. Instrument ten można wykorzystać również do budowy lub modernizacji torowisk tramwajowych czy też do zakupu taboru - tramwajów oraz autobusów zeroemisyjnych. Czy Szczecin planuje więc wykorzystać wspomniane środki na rozwój komunikacji miejskiej?

– Na razie jest za wcześnie, żeby mówić o szczegółach wykorzystania tych środków. Na pewno w najbliższym czasie będą prowadzone analizy dot. poszczególnych działań. Przypomnę, że w ramach tych środków finansowane mogą być także inwestycje w odnawialne źródła energii. To temat bardzo ważny dla Szczecina i już dziś jesteśmy liderem w kontekście samowystarczalności energetycznej. Należy się zatem liczyć z kontynuacją tych działań – tłumaczy Łukasz Kolasa.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij