Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Szczecin. Arriva walczy o duży kontrakt przewozowy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-12-27 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin. Arriva walczy o duży kontrakt przewozowy
fot. MS
Przed świętami Arriva oprotestowała duży przetarg przewozowy rozpisany w Szczecinie. Zamawiający częściowo zgodził się z argumentami przewoźnika i złagodził wymagania. Jest się o co spierać, bo umowa może być warta minimum kilkanaście milionów złotych.

Pod koniec listopada szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego rozpisał duży przetarg na obsługę kilkunastu linii dziennych, nocnych i transportu na żądanie w ciągu 2019 roku. Wartość zamówienia nie została określona, ale chodzi w sumie o ponad 2,35 mln wozokilometrów do zrealizowania w ciągu jednego roku, więc cena na pewno wyniesie minimum kilkanaście milionów złotych.

Dziś linie, które są przedmiotem zlecenia, obsługuje PKS Szczecin. Zamawiający w przetargu, który formalnie miał zostać rozstrzygnięty 13 grudnia (termin ten przesunięto na 7 stycznia) określił termin wykonania usługi na 1 stycznia – 31 grudnia 2019 r. Na tak krótki termin zwróciła uwagę w odwołaniu Arriva. Przewoźnik stwierdził, że po pierwsze uniemożliwia to uruchomienie usługi jakiemukolwiek przewoźnikowi, poza tym, który już dziś jeździ na wspomnianych liniach. Po drugie, przy dość pewnej sytuacji, w której uruchomienie usługi nie nastąpi 1 stycznia (Arriva założyła, jak widać słusznie, że przetargu nie udałoby się rozstrzygnąć do końca grudnia), nie da się złożyć sensownej oferty, bo nie wiadomo ile czasu będzie trwała usługa, przy sztywnej dacie jej zakończenia i niewiadomej rozpoczęcia.

Arriva zaznaczała, że uruchomienie usługi przez nowego przewoźnika musi potrwać minimum cztery miesiące. We wspomnianym przetargu przewozy mają być realizowane aż 44 autobusami różnych długości (od MIKRO i MINI po przegubowce, tych ostatnich ma być minimum 15), a dodatkowo należy mieć w odwodzie pięć pojazdów rezerwowych.

Tuż przed świętami szczecińscy urzędnicy zmodyfikowali SIWZ. Teraz początek wykonywania usługi określono na osiem tygodni od daty podpisania umowy. Koniec to wciąż ostatni dzień 2019 r.

O wyborze zwycięzcy przetargu zdecydują dość skomplikowane kryteria. 55 proc. punktów będzie można uzyskać za zaproponowaną stawkę za wozokilometr w komunikacji regularnej, a 5 proc. za cenę wozokilometra w komunikacji okazjonalnej. Pozostałe punkty można zgarnąć za średni wiek taboru (20 proc. – maksymalna liczba punktów za wiek 0–6 lat) oraz za niską podłogę w autobusach (20 proc. – maksymalna liczba punktów tylko za niską podłogę we wszystkich pojazdach).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin kupuje 11 autobusów elektrycznych

Komunikacja

Szczecin kupuje 11 autobusów elektrycznych

Jakub Dybalski 11 września 2018

Szczecin rozstrzyga przetarg na obsługę linii bez Arrivy

Prawo & Finanse

Szczecin rozstrzyga przetarg na obsługę linii bez Arrivy

Jakub Dybalski 05 stycznia 2018

Szczecin. Most Cłowy otwarty dla pieszych. Samochody w sierpniu

Przestrzeń

Szczecin. Most Cłowy otwarty dla pieszych. Samochody w sierpniu

Elżbieta Pałys 03 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5