Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Symulator ruchu pieszego na lotniskach i dworcach coraz bardziej popularny

Dalej Wstecz
Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-10-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Symulator ruchu pieszego na lotniskach i dworcach coraz bardziej popularny
fot. Companhia Paulista de Trens Metropolitanos
Symulacja pieszych może pomóc projektantom budynków, dworców, lotnisk i innych obiektów użyteczności publicznej usprawnić ruch ludzi, uniknąć zatorów i zarządzać tłumem. Podczas konferencji Year in Infrastructure 2019 w Singapurze poznaliśmy projekty infrastrukturalne, wykorzystujące symulację pieszych.

O tym, jak odpowiednia technologia potrafi ułatwić zarządzanie, wie przedsiębiorstwo Companhia Paulista de Trens Metropolitanos (CPTM), przewożące średnio 3 mln pasażerów każdego dnia na siedmiu liniach kolejowych, obsługujących region metropolitalny São Paulo. Wykorzystanie technologii ruchu pieszych Legion, zaprojektowanej przez Bentley Systems, na stacji Morumbi w tej brazylijskiej metropolii, umożliwiło CPTM zidentyfikowanie i rozwiązanie problemów, dotyczących m.in. kolejek na peronach i przy bramkach obrotowych w holu wejściowym. Powstał nowy projekt, w celu zarządzania ruchem w ramach istniejącej infrastruktury.

– Wykorzystanie technologii Legion przez CPTM ma strategiczne znaczenie dla rozwoju nowych projektów stacji i pomaga rozwiązać problemy z przepływem pasażerów na stacjach istniejących – tłumaczy Fernando Galego Boselli, szef ds. projektu i innowacji w firmie kolejowej.

Kolejny projekt – Londyn, Wielka Brytania


Niegdyś serce igrzysk olimpijskich w Londynie, Stratford jest obecnie siódmym najbardziej ruchliwym dworcem w Wielkiej Brytanii. W latach 2012-2017 odnotowano na tym obiekcie wzrost liczby pasażerów o około 100 tys. dziennie, a biorąc pod uwagę fakt, że w pobliżu stacji ma powstać kilka dużych inwestycji, szacuje się, że liczba przemieszczających się osób wzrośnie dodatkowo w ciągu następnych 10-15 lat.

Użycie technologii Legion i w tym wypadku sprawiło, że ważne czynniki, takie jak rodzaje usług kolejowych czy wpływ pojemności pociągu na zatłoczenie peronu, nie zostały pominięte. Więcej – aplikacja Bentleya umożliwiła wizualizację ograniczeń stacji. Legion jest zresztą jednym z głównych narzędzi, wykorzystywanych przez władze londyńskiego transportu (Transport of London).

Pekin na straży porządku

Po ukończeniu w 2021 roku stacja kolei dużych prędkości Fengtai w Pekinie będzie najważniejszym węzłem komunikacyjnym miasta i jedną z największych stacji w Azji. W tym przypadku, planowanie ruchu pasażerskiego i rozmieszczenie obiektów na stacji będzie miało kluczowe znaczenie.

Po tym, jak trudno było przeprowadzić kompleksowe oceny projektu za pomocą obliczeń statycznych i innego oprogramowania, firma konsultingowa China Architecture Design and Research Group (CADG) zwróciła się do Legion. Firma przeprowadziła analizę symulacji pieszych na nadziemnych i podziemnych piętrach stacji, a także funkcjonalne urządzenia pomocnicze dla kolei krajowej, metra, węzła autobusowego, postojów taksówek i innych środków transportu. Legion z kolei pomógł zespołowi projektowemu w ustaleniu strategii projektowania i, ze względu na jego zdolność do przewidywania przyszłej wydajności stacji, stworzył plan zarządzania operacyjnego.

Czym jest Legion

O narzędziu pisaliśmy w ubiegłym roku. Przedstawiciele firmy Legion są zdania, że ruch pieszych powinien być podstawowym kryterium podczas projektowania obiektów infrastruktury, jak stacje kolejowe czy lotniska. – Dzięki temu możemy rozwijać wizję „Science in Motion” w kierunku kompleksowego zastosowania symulacji ruchu pieszych – od planowania strategicznego, przez projektowanie, po remonty i eksploatację majątku trwałego – mówił Douglas Connor, założyciel firmy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bergen: Nowoczesne podejście do projektowania 9 km lekkiej kolei miejskiej

Przestrzeń

Bergen: Nowoczesne podejście do projektowania 9 km lekkiej kolei miejskiej

Emilia Derewienko 23 października 2019

Sofia zyskała 130 mln euro na elektryczny tabor komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Sofia zyskała 130 mln euro na elektryczny tabor komunikacji miejskiej

Jakub Dybalski 13 października 2019

Poczdam. Siemens Mobility tworzy cyfrową zajezdnię tramwajową

Mobilność

Poczdam. Siemens Mobility tworzy cyfrową zajezdnię tramwajową

jd/inf. pras. 13 października 2019

 

Pierwsza elektryczna dorożka w Wiedniu

Mobilność

Pierwsza elektryczna dorożka w Wiedniu

27 października 2019

Drogowe przypadki Artura Zawiszy

Komunikacja

Drogowe przypadki Artura Zawiszy

26 października 2019

Metro ma swoje pszczoły

Przestrzeń

Metro ma swoje pszczoły

26 października 2019

Wizja Zero. Szwedzki sukces wystawiony na próbę

Przestrzeń

Wizja Zero. Szwedzki sukces wystawiony na próbę

26 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5