Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Świlski: Bez Grupy PKP SA wspólny bilet w Trójmieście nie wyjdzie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-03 17:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Świlski: Bez Grupy PKP SA wspólny bilet w Trójmieście nie wyjdzie
fot. Martyn Janduła
Bolączką trójmiejskiej komunikacji jest brak prawdziwego wspólnego biletu, obejmującego wszystkie miasta i wszystkich przewoźników. – Przedstawiliśmy projekt dochodzenia do tego celu. Musi być zgoda i chęć wejścia do tego procesu Grupy PKP. Bez przewoźnika kolejowego nie ma opcji, żeby ten bilet odniósł sukces – mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Jedną z głównych przeszkód, jeżeli chodzi o funkcjonowanie komunikacji w aglomeracji trójmiejskiej, jest brak prawdziwego wspólnego biletu. Na jakim etap jest kwestia przygotowywania wspólnego biletu?

Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego:
Przedstawiliśmy projekt dochodzenia do tego celu. Pierwszym krokiem jest ustalenie wspólnego mianownika podziału kosztów pomiędzy różnymi operatorami, którzy dzisiaj emitują bilet. Chcemy stworzyć jedną podróż, która umożliwi poruszanie się z jednym biletem. Bez włączenia się Grupy PKP ten projekt będzie ułomny. Zachęcamy Grupę PKP, by włączyła się do projektu. Widzimy nieco inne myślenie Ministerstwa Infrastruktury. Mam nadzieję, że ten nasz projekt – zdecydowanie szerszy, niż to, co w tej chwili proponuje PKP SA – zostanie zaakceptowany.

Czy to będzie taki bilet, że z biletem miejskim na tramwaj będzie można jechać też SKM, jak np. w Warszawie?

Intencja jest taka, że jednym biletem pasażer będzie się posługiwał we wszystkich środkach transportu.

Jaka jest realna perspektywa wdrożenia takiego wspólnego biletu?

Musi być zgoda i chęć wejścia do tego procesu Grupy PKP. Bez przewoźnika kolejowego nie ma opcji, żeby ten bilet odniósł sukces. Przy zgodzie PKP SA prace zamkną się w trzech latach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Sosnowiec: Za transport wysokiej jakości warto płacić wyższą składkę

Komunikacja

Sosnowiec: Za transport wysokiej jakości warto płacić wyższą składkę

Roman Czubiński 16 października 2017

Zintegrowany bilet na Pomorzu być może tylko elektroniczny

Mobilność

Zintegrowany bilet na Pomorzu być może tylko elektroniczny

Michał Szymajda 19 września 2017

Jak to się robi w Niemczech – wielu przewoźników, jeden bilet kolejowy

Prawo & Finanse

Jak to się robi w Niemczech – wielu przewoźników, jeden bilet kolejowy

Artur Bogdanowicz 18 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5