PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworca w Świebodzinie, który leży przy linii nr 3 z Warszawy do Berlina. O zamówienie ubiega się dziewięć podmiotów, które proponują wykonanie prac za kwoty od 10,3 do 16 mln zł.
Budynek będzie poddany kompleksowej renowacji – z odtworzeniem gzymsów i balustrad, wymianą stolarki okiennej i drzwiowej. Budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście główne będzie prowadziło do reprezentacyjnego holu z poczekalnią, kasami PKP i PKS , toaletami oraz zapleczem socjalnym. Wydzielono tutaj dwa lokale komercyjne. Ponadto przewidziano lokal komercyjny z niezależnym wejściem w skrzydle zachodnim. Na I piętrze w zachodnim skrzydle zaprojektowano pomieszczenia dla PKS-u: pokój kierownika i pomieszczenia dla kierowców. W drugim, niezależnym skrzydle budynku znaleźć by miała się mediateka z przestrzenią wielofunkcyjną.
Budynek dawnych szaletów zostanie przekształcony na wiatę śmietnikową. Kolejny obiekt zostanie przekształcony na wiatę rowerową. Przed dworcem zaplanowano dwa miejsca postojowe dla autobusów PKS. Wizualizacje przedstawialiśmy
tutaj.
W czwartek (11 lutego) minął termin składania ofert. W sumie wystartowało dziewięć firm, z czego jedna tylko zmieściła się w budżecie określonym na kwotę 11,155 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyła firma KWK Construction z Bydgoszczy, która jest gotowa wykonać prace za 10,301 mln zł brutto. Firma ZPHU Mat-Bud Zakład Ogólnobudowlany z Chobienic proponuje12,487 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowlane Częstobud z Częstochowy i Przedsiębiorstwo Budowlane Budopol z Jaskrowa – 12,700 mln zł, Agrobex z Poznania – 12,756 mln zł, UB Szałata z Poznania – 13,530 mln zł, Berger Bau z Wrocławia – 14,573 mln zł brutto, Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Agad z Torunia – 14,981 mln zł, Global Budownictwo z Katowic – 15,213 mln zł, AKBiK z Wrocławia – 15,965 mln zł brutto.
O wyborze zdecyduje cena. Na realizację prac przeznaczono 434 dni, czyli blisko 15 miesięcy. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.