Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Swarzędz staje się hybrydowym miastem? Kolejne siedem autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-03-29 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Swarzędz staje się hybrydowym miastem? Kolejne siedem autobusów
fot. XMICHCIOx, lic. CC BY-SA 3.0
Swarzędz rozpisał przetarg na siedem autobusów hybrydowych, z silnikami spalinowymi wspomaganymi napędem elektrycznym. To kolejne takie pojazdy w tym mieście, bo w zeszłym roku kupiono tam cztery takie solarisy.

Gmina zamawia siedem pojazdów standardowej długości, fabrycznie nowych, niskopodłogowych, o wysokim stopniu unifikacji. Muszą posiadać troje drzwi w układzie 2–2–2. Powinny zmieścić 85 pasażerów, posiadać 28 miejsc siedzących w tym co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Co istotne wysokość autobusu nie może przekroczyć 3,3 m, łącznie z urządzeniami wentylacyjnymi i służącymi do magazynowania energii. Naprzeciwko drugich drzwi powinno się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy.

Autobusy mają być napędzane silnikami spalinowymi i wspomagane silnikami elektrycznymi, korzystającymi z energii odzyskiwanej w czasie hamowania. Preferowany sposób magazynowania energii to superkondensatory.

Pojazdy muszą być wyposażone w system zliczania pasażerów, którego dopuszczalną omylność określono na 2 proc.

Swarzędz oczekuje od firm, biorących udział w postępowaniu, doświadczenia w postaci wykonania w ciągu ostatnich trzech lat minimum dwóch dostaw po dwa autobusy hybrydowe, niskopodłogowe, klasy MAXI.

Kryteria oceny ofert określono standardowo – cena waży 60 proc., pozostałe punkty będą do zebrania za kryteria techniczno-eksploatacyjne, przy czym urzędnicy ze Swarzędza skupili się przede wszystkim na wykonaniu pojazdu. Punktują m.in. materiał, z którego wykonane jest nadwozie i podwozie. Rodzaj silnika spalinowego (preferowany 4–cylindrowy), rodzaj napędu hybrydowego (preferowany szeregowy) i sposób magazynowania energii (preferowane superkondensatory), a także długość gwarancji na cały pojazd i częstotliwość przeglądów silnika.

Na oferty czekają w Swarzędzu do 8 maja. Na dostawy przewidziano długi termin, bo aż 420 dni od daty podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków z umową na hybrydy Volvo. Powstaną w Polsce

Komunikacja

Kraków z umową na hybrydy Volvo. Powstaną w Polsce

Witold Urbanowicz 08 marca 2018

Kraków zaakceptował ofertę Solarisa na hybrydy

Komunikacja

Kraków zaakceptował ofertę Solarisa na hybrydy

Witold Urbanowicz 08 marca 2018

Kielce: Nowe hybrydy Solarisa niesprawne

Komunikacja

Kielce: Nowe hybrydy Solarisa niesprawne

Przemysław Farsewicz 07 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5