Miasto chwali się postępem prac przy budowie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w pobliżu dworca Lublin Główny. Nowy obiekt będzie obsługiwał autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej. Zaawansowanie robót wynosi już 41 proc.
– Na placu budowy pojawiła się już większość stalowych konstrukcji w miejscu, gdzie będzie znajdował się budynek dworca i perony. Materiałami dominującymi w jego bryle będą szkło i beton, natomiast ażurowa konstrukcja filarów przykrytych szklanym dachem nada lekkości przyszłym peronom autobusowym – chwali się miasto.
Lublin prezentuje postępy prac, które na zlecenie Zarządu Dróg i Mostów oraz Zarządu Transportu Miejskiego realizuje Budimex. Wartość kontraktu to ponad 231 mln zł. - Stan zaawansowania prac na całej budowie wynosi aktualnie około 41 proc. – przekazuje Justyna Góźdź z Urzędu Miasta Lublin.
Inwestycja nada nowy wygląd staremu placowi dworcowemu w Lublinie i zamieni go w wyjątkowy deptak oraz nowoczesne centrum komunikacyjne w regionie. Wykonawca buduje nowy gmach dworca autobusowego pomiędzy ulicami Młyńską, Gazową i Dworcową. Dla komunikacji zamiejskiej na terenie dworca przewidziano 43 perony odjazdowe. Łączna powierzchnia placów manewrowych wraz z peronami wyniesie ponad 19 tys. mkw. Do tego, w ramach inwestycji, wokół dworca powstanie zupełnie nowy układ drogowy, który ma usprawnić ruch i komunikację. Zakres prac budowlanych obejmuje modernizację ulic: Dworcowej, Młyńskiej, 1 Maja, Pocztowej oraz Gazowej. pod budynkiem dworca powstanie parking podziemny dla 174 samochodów.
Jak przekazuje miasto, w związku z budową budynku głównego zakończono wykonywanie płyty fundamentowej, ścian bocznych i słupów żelbetowych. Do tego rozpoczęto izolację stropu nad garażem podziemnym. Zakończono montowanie słupów podtrzymujących główną konstrukcję budynku dworca. Wykonano ich 22 oraz zamontowano 14 koron, z ponad połową konstrukcji dachu. Skończyły się też prace przy wylewaniu stóp fundamentowych wiat peronowych.
Powstały już trzy ciągi wiat peronowych. Na wiatach zamontowano łaty, na których będą montowane panele fotowoltaiczne i zamontowano konstrukcję pod panele fotowoltaiczne. Rozpoczęto wykonywanie podbudowy i ustawianie krawężników pod wiatami peronowymi. Oprócz tego, przy ul. Krochmalnej zakończono uzbrojenie podziemne na płycie postojowej dla autobusów, a warstwy konstrukcyjne podbudowy wykonano w całości wraz z ustawieniem krawężników i wykonano podbudowę i warstwy bitumiczne na drogach manewrowych.
Dobiegły końca prace przy budowie kanalizacji deszczowej i wodociągu na ul. Krochmalnej oraz zamontowano zbiornik retencyjny. Obecnie układane jest zbrojenie i warstwa poślizgowa i wykonywano 75% nawierzchni betonowej na miejscach postojowych dla autobusów. Zaczęła się budowa trakcji trolejbusowej oraz sadzenie drzew.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.