Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Stalowa Wola kupuje elektrobusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Stalowa Wola kupuje elektrobusy
fot. MZK Stalowa Wola
Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych rozpisało przetarg na dostawę pięciu elektrobusów. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku. To kolejny zakup w ramach programu Zielony Transport Publiczny.

Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,8-12,5 m, które pomieszczą min. 79 osób, z czego min. 36 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2, otwierane do środka. Autobus powinien posiadać niską podłogę na całej długości, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagane są nagłośnienie, poręcze ze stali nierdzewnej, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, wi-fi, klimatyzacja, ogrzewanie wodne wspomagane urządzeniem grzewczym zasilanym olejem napędowym (zbiornik min. 35 l), biletomat, monitoring, kamery zewnętrzne, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z ekranami LED, LCD i systemem zapowiedzi. Zamawiający preferuje rozwiązania przestrzeni pasażerskiej bez zabudowy wieżowej w tylnej części autobusu.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW z funkcją odzysku energii podczas energii i ograniczania prędkości maksymalnej do 70 km/h. Zamawiający nie dopuszcza zastosowanie silnika/silników zainstalowanych w piastach kół osi napędowej. Łączna pojemność magazynu energii wynosić ma min. 200 kWh, a energia dostępna dla użytkownika nie może być mniejsza niż 160 kWh. Wymagany zasięg to min. 200 km. Przewidziano ładowanie plug-in za pomocą ładowarki zewnętrznej oraz za pomocą pantografu Schunk. Ładowanie w systemie Plug-in prądem o mocy w skali od 20 kW do 120 kW, a w przypadku pantografu – w skali od 60 kW do 200 kW.

Oferowane autobusy nie mogą być prototypami. Pojazd musi znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz być wyprodukowany w podobnej kompletacji w co najmniej pięciu egzemplarzach.

Termin składania ofert mija 10 marca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej pięciu elektrobusów lub autobusów, w którym napęd wspomagany jest silnikiem elektrycznym. O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (5%) oraz ocena techniczno-eksploatacyjna (35%). Pod uwagę brane będą pojemność magazynu energii, sposób zabudowy magazynu energii (preferowany na dachu), materiał elementów konstrukcyjnych, materiał poszycia zewnętrznego, podatność obsługowa poszycia bocznego, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, gwarancja zasięgu.

Na dostawy przeznaczono 15 miesięcy. Pierwsze trzy pojazdy powinny przyjechać po 12 miesiącach. Autobusy miałyby obsługiwać linię nr 1 (na której jeden autobus pokonuje nieco ponad 338 km, w tym 177 km na I zmianie i 162 km na II zmianie, a drugi – 296 km, w tym 168 km na I zmianie i 127 km na II zmianie).



Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Stalowa Wola kupiła elektryczne Solarisy

Komunikacja

Stalowa Wola kupiła elektryczne Solarisy

Jakub Rösler 11 lipca 2024

Stalowa Wola. Pierwsze autobusy przegubowe i nowa zajezdnia MZK

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Stalowa Wola kupiła elektryczne Solarisy

Komunikacja

Stalowa Wola kupiła elektryczne Solarisy

Jakub Rösler 11 lipca 2024

Stalowa Wola. Pierwsze autobusy przegubowe i nowa zajezdnia MZK

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij