Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Stadler wygrywa przetarg na dostawy do 50 tramwajów do Berna

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-05 10:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stadler wygrywa przetarg na dostawy do 50 tramwajów do Berna
wiz. Stadler
Bernobil, operator komunikacji w Bernie, wybrał wczoraj (4 września) Stadlera na dostawcę do 50 nowych tramwajów. Pierwsze nowe pojazdy mają zostać dostarczone do stolicy Szwajcarii na początku 2023 r.

Przetarg na dostawy do 50 tramwajów ruszył pod koniec października 2018 r. O zamówienie ubiegały się firmy Stadler, CAF i Siemens, ale najlepsza okazała się propozycja przygotowana przez szwajcarską firmę Stadler. O zwycięstwie zdecydowały kwestie ekonomiczne, niskie koszty utrzymania i energii oraz duża pojemność.

Pierwsza umowa realizacyjna będzie obejmować dostawy 20 dwukierunkowych i siedmiu jednokierunkowych tramwajów Tramlink. Zamówienie obejmuje też części zamienne i niezbędne narzędzia. Wartość umowy to 125 mln franków. Pierwsze nowe pojazdy spodziewane są na początku 2023 r., a ostatnie – w wakacje 2025 r.

Pojazdy dostarczane do Berna będą miały 42,5 m długości. Ich stylistyka ma zostać dostosowana do miasta i operatora, we wnętrzu przewidziano m.in. drewniane siedzenia. Tramwaje będą w całości niskopodłogowe. W pojazdach jednokierunkowych będzie 68 siedzeń i siedem otworów drzwiowych, natomiast w pojazdach dwukierunkowych przewidziano 52 miejsca siedzące i sześć otworów drzwiowych na stronę. W drzwiach przewidziano wysuwany stopień do zniwelowania odstępu do krawędzi peronu na przystankach. Pojazdy będą też wyposażone w system unikania kolizji.

Pojazdy zastąpią 12 tramwajów Vevey i dziewięć tramwajów RBS, które osiągną już założony okres eksploatacji. Ponadto posłużą do obsługi linii 9, przedłużonej do Kleinwabern i kursującej z większą częstotliwością. Bernobil może złożyć na zamówienie na dodatkowe pojazdy do obsługi Tram Bern Ostermundigen i wszelkich innych nowych odcinków sieci przewidzianych po 2027 r.

Berno to czwarty zamawiający w Szwajcarii, który w ostatnim czasie decyduje się na Tramlinki,. Wcześniej zamówienia złożyli przewoźnicy Ferrovie Luganesi, Aargau Verkehr i Baselland Transport.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Targówek: Pociągi w ruchu ciągłym do Trockiej

Komunikacja

Metro na Targówek: Pociągi w ruchu ciągłym do Trockiej

Witold Urbanowicz 05 września 2019

Wrocław. „Buspas Challenge” i koniec z wakacyjnymi rozkładami

Komunikacja

Wrocław. „Buspas Challenge” i koniec z wakacyjnymi rozkładami

Jakub Dybalski 04 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5