Stadler, pozyskując tramwajową część Solarisa, odziedziczył też wszystkie kontrakty niegdyś polskiej firmy. Dotyczy to także niedawnego rozszerzenia kontraktu na tramwaje dla Lipska, zawartego formalnie między tamtejszym operatorem komunikacji LVB a Solarisem. Dzięki temu zamówieniu liczba zakontraktowanych tramwajów, które Stadler wyprodukuje w Polsce, przekracza sto pojazdów.
Jak pisaliśmy Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB), w ramach procedury negocjacyjnej,
rozszerzył dotychczas obowiązujący kontrakt ramowy z Solarisem na dostawy do 41 nowych tramwajów o kolejne pojazdy. Ta dodatkowa umowa została podpisana w grudniu 2018 r.
Formalnie przedłużona została umowa, którą pierwotnie
w 2015 r. zawarł LVB z firmą Solaris Bus & Coach. W międzyczasie jednak sporo się zmieniło: Solaris wydzielił część tramwajową do spółki Solaris Tram, która w całości
została przejęta przez Stadlera. Solaris po zmianach nie zajmuje się pojazdami szynowymi – w przeciwieństwie do
nowego właściciela, firmy CAF.
Za produkcję tramwajów w ramach tego kontraktu odpowiadać będzie więc Stadler Polska. – Priorytetem firmy Stadler jest zadowolenie i dobro jego klientów. Zmiana właściciela SBC i wydzielenie z działalności Solarisa części tramwajowej nie przeszkodzi w sprawnej realizacji kontraktu. Wspólnie wypracowaliśmy rozwiązanie, które zagwarantuje że nasz odbiorca - spółka LVB, otrzyma pojazdy zgodne z warunkami specyfikacji. Tramwaje te będą dobrze służyły mieszkańcom Lipska – mówi Marta Jarosińska, rzecznik Stadlera.
W realizację zamówienia zaangażowane będą zarówno zakłady Solaris Tram w Środzie Wielkopolskiej, jak i Stadler Polska w Siedlcach. – Dysponują one odpowiednimi zasobami oraz zdolnością produkcyjną gwarantującą dostarczenie przewoźnikowi pojazdów w wymaganych terminach – zapewnia Jarosińska.
Portfel zamówień polskich zakładów Stadlera obejmuje teraz ponad sto tramwajów. Do tej wartości wliczają się inne w całości odziedziczone po Solarisie kontrakty. – Wraz ze zdobyciem pierwszego w swojej historii zamówienia na tramwaje dla czeskiej Ostrawy, zakład Stadler Polska w Siedlcach
rozpoczął produkcję tych pojazdów. Oprócz 40 tramwajów dla DpO Ostrawa, zakład realizuje obecnie zamówienia na 7 tramwajów dla
Brunszwiku (Niemcy), 50 tramwajów
dla Krakowa oraz wymienione zamówienie dla Lipska – wylicza Marta Jarosińska.