Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Stadler kończy kontrakt dla Ostrawy. Ostatni tramwaj wyruszył z Siedlec

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-10-24 11:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Stadler

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stadler kończy kontrakt dla Ostrawy. Ostatni tramwaj wyruszył z Siedlec
fot. Stadler Polska
Ostatni z 40 zamówionych przez DPO Ostrawa tramwajów typu Tango NF2 «nOVA» opuścił siedlecki zakład i został przekazany przewoźnikowi. Tym samym pierwszy kontrakt tramwajowy realizowany przez Stadler Polska w Siedlcach został zakończony z sukcesem.

Stadler Polska podpisał umowę z czeskim przewoźnikiem Dopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) na dostawę 30 tramwajów typu Tango NF2, z opcją na kolejne dziesięć pojazdów, w 2017 roku. Zamówienie było pierwszym w historii siedleckiego zakładu kontraktem na budowę tramwajów. Przy jego realizacji spółka współpracowała z zakładem Stadler Środa w Środzie Wielkopolskiej, specjalizującym się w produkcji stalowych pudeł do produkcji tramwajów.

Zamówione pojazdy były przekazywane przewoźnikowi sukcesywnie od wiosny 2018 roku. Po odbyciu testów i uzyskaniu homologacji zostały wprowadzane do eksploatacji w Ostrawie. Cieszą się sympatią pasażerów i wyróżniają najwyższą niezawodnością. – Rozpoczęcie produkcji tramwajów w siedleckim zakładzie było dla nas nowym doświadczeniem, w którym potwierdziliśmy nasze kompetencje techniczne i jakościowe. Wiemy, że nasze tramwaje przypadły do gustu mieszkańcom Ostrawy i bardzo się z tego cieszymy. Jesteśmy przekonani, że będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom – powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu i dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Zakład Stadler Polska, znany dotychczas przede wszystkim z produkcji pociągów typu Flirt, obok zamówień na te pojazdy, realizuje obecnie kolejne zamówienia na tramwaje – dla Krakowa, Brunszwiku i Lipska.

Pojazdy Tango NF2 «nOVA» zaprojektowano na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu Tango, który dostosowano do potrzeb spółki DPO w Ostrawie i odpowiednio zmodyfikowano o niską podłogę. O otrzymaniu pierwszego zamówienia na czeskim rynku zadecydowała przewaga techniczna. Tramwaj Tango NF2 «nOVA», jak zapewnia producent, to nowoczesny pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Tramwaj charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.

Dwuczłonowe tramwaje «nOVA» mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy posiadają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość 80 km/h.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ostrawa rezygnuje z biletów papierowych. Wrocław następny?

Komunikacja

Ostrawa rezygnuje z biletów papierowych. Wrocław następny?

Jakub Dybalski 11 marca 2019

Ostrawa kupuje 40 tramwajów od Skody

Komunikacja

Ostrawa kupuje 40 tramwajów od Skody

Witold Urbanowicz 07 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5