Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Stadler, jako pierwszy na świecie, dostarczy wagony automatycznej kolei zębatej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
29-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Stadler dostarczy dla szwajcarskiej górskiej linii Rheineck – Walzenhausen w pełni zautomatyzowane pociągi. Rozwiązanie będzie wyposażone w mnóstwo czujników, które pozwolą np. uniknąć kolizji ze zwierzęciem. Na pokładzie nie będzie maszynisty.

Stadler w komunikacie prasowym chwali się, że nowe wagony na linii Rheineck – Walzenhausen będą pierwszymi na świecie w pełni zautomatyzowanymi pojazdami szynowymi z mechanizmem zębatkowym.

– Wdrożenie automatycznych wagonów na linii Rheineck – Walzenhausen jest kamieniem milowym w cyfryzacji operacji kolejowych. Projekt będzie pionierski i pomoże stworzyć podwaliny pod automatyczny transport międzymiastowy. Skorzystają na nim projekty cyfryzacji kolei na całym świecie. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy liderem we współpracy z Appenzeller Bahnen i cieszymy się na współpracę – powiedział Marc Trippel, szef działu sygnalizacji w firmie Stadler, której część będzie pracować nad urządzeniami CBTC (Communication-Based Train Control) w pojeździe, które zapewnią bezpieczny, bezobsługowy ruch.

Stadler wdraża najwyższy poziom automatyzacji 4 (GoA4) dla AB. Oznacza to, że eksploatacja pociągu może być w pełni zautomatyzowana i bez maszynisty. Na pokładzie nie ma już żadnych członków personelu, a wszystkie operacje są zautomatyzowane. Personel Appenzeller Bahnen w centrum operacyjnym będzie miał możliwość zdalnego sterowania operacjami pociągów.

Pojazdy używane obecnie przez Appenzeller Bahnen (AB) na linii Rheineck – Walzenhausen są eksploatowane od ponad 64 lat i ze względu na wiek wymagają wymiany. Wyjeżdżając z Rheineck (405 m. n. p. m.), pociągi pokonują 1,9-kilometrową trasę do Walzenhausen, wspinając się na tym odcinku na wysokość 672 metrów n. p. m. Tory mają niezwykle nietypowy rozstaw – 1200 mm.

Oddanie do użytku nowych wagonów zaplanowano na 2026 rok.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Przestrzeń

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Komunikacja

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mobilność

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 06 czerwca 2023

Tramwaje Stadlera rozpoczynają testy w Mediolanie

Przestrzeń

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Komunikacja

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Redakcja/inf. pras. 04 maja 2023

Zobacz również:

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Przestrzeń

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Komunikacja

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mobilność

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 06 czerwca 2023

Tramwaje Stadlera rozpoczynają testy w Mediolanie

Przestrzeń

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Komunikacja

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Redakcja/inf. pras. 04 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5