Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Stadler i Siemens zbudują pociągi dla berlińskiego S-Bahnu

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2015-12-29 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/lp

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stadler i Siemens zbudują pociągi dla berlińskiego S-Bahnu
wiz. Stadler
Konsorcjum firm Stadler i Siemens zostało wyłonione jako dostawca pociągów dla szybkiej kolei miejskiej w Berlinie. Początkowo producenci dostarczą nieco ponad 100 pociągów, jednak ramowy kontrakt opiewa na około 1300 składów.

W ramach podpisanego właśnie kontraktu na tory berlińskiej S-Bahn trafi 85 pociągów czteroczłonowych oraz 21 dwuczłonowych. Dziesięć pierwszych przedseryjnych pociągów zostanie dostarczonych w roku 2020. Pozostałych 96 składów zostanie włączonych do eksploatacji w ciągu następnych trzech lat. Nowe pociągi będą eksploatowane m. in. na tzw. kolei Ringbahn (linia obwodowa), w tym na trasach S41, S42, a także S8, S46 i S47.

Szwajcarski producent będzie odpowiedzialny głównie za montaż pociągów, podczas gdy Siemens zajmie się przede wszystkim wózkami, elementami napędu, hamowania, systemem sterowania oraz informacji pasażerskiej.

- Pierwszych dziesięć pociągów będzie egzemplarzami przedseryjnymi. Przejdą one liczne testy - zanim zostaną włączone do eksploatacji. Testy pozwolą na wyciągnięcie odpowiednich wniosków i ulepszenie kolejnych składów, które powstaną dla Berlina - powiedział Ulf Braker, członek zarządu w Stadler Pankow.

Nowe pociągi, które powstaną w zakładach w Berlinie, będą bezprzedziałowe oraz będą wyposażone w system informacji pasażerskiej. Sukcesywnie będą one zastępować najstarsze składy kursujące w barwach berlińskiej S-Bahn.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Przestrzeń

PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2016

UMWŁ: Linia na lotnisko i tunel średnicowy do 2022 r.

Przestrzeń

UMWŁ: Linia na lotnisko i tunel średnicowy do 2022 r.

Kasper Fiszer 05 kwietnia 2016

Lekki S-Bahn na torach tramwajowych

Komunikacja

Lekki S-Bahn na torach tramwajowych

Kasper Fiszer 22 grudnia 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5