Stadler dostarczy osiem tramwajów dwusystemowych Citylink dla duńskiego Aarhus. To kolejny kontrakt przewoźnika zdobyty w tym mieście. W ramach umowy przewidziano również prawo opcji, dotyczące zakupu kolejnych 12 pojazdów.
Stadler otrzymał kontrakt na budowę ośmiu tramwajów dwusystemowych Citylinkdla duńskiego miasta Aarhus. Umowa podpisana między Aarhus Letbane a Stadlerem obejmuje również opcję na dwanaście dodatkowych pojazdów oraz zarządzanie częściami zamiennymi. Porozumienie z 2 grudnia bazuje na wieloletniej, udanej współpracy, rozpoczętej wiele lat temu od dostawy tramwajów i tramwajów dwusystemowych dla sieci lekkiej kolei w Aarhus. Nowe pojazdy Citylink zostaną zaprojektowane i wyprodukowane w zakładach Stadler Valencia.
– Ta umowa odzwierciedla naszą wspólną wizję zrównoważonej mobilności. Razem z Aarhus Letbane zobowiązujemy się tworzyć rozwiązania, które czynią transport publiczny bardziej atrakcyjnym i dostępnym dla wszystkich. Dzięki Citylink pomagamy Aarhus rozwijać inteligentny, ekologiczny i w pełni zintegrowany system transportowy, odpowiadający na potrzeby dnia dzisiejszego i przyszłości – powiedział Iñigo Parra, prezes Stadler Valencia.
– Dodanie większej liczby pociągów wzmacnia rolę lekkiej kolei jako kluczowego połączenia pomiędzy Aarhus a terenami podmiejskimi. W pełni wpisuje się to w naszą wizję zapewnienia niezawodnego i efektywnego transportu dla wschodniej Jutlandii – zawsze na czas. To duża korzyść dla pasażerów i całego regionu – podkreśla Mie Krog, przewodnicząca rady Aarhus Letbane.
Ponad 300 pasażerów na pokładzie
Pojazdy zostaną zaprojektowane i zbudowane z myślą o wymagających zimowych warunkach Aarhus oraz będą wyposażone w baterie trakcyjne, dzięki którym mogą pracować w trybie hybrydowym, zapewniając oszczędność energii podczas jazdy, a także całkowicie autonomiczną pracę w przypadku oblodzenia sieci trakcyjnej. Ich wyjątkowa uniwersalność pozwala im kursować zarówno po miejskich liniach tramwajowych, jak i regionalnych liniach kolejowych, ograniczając konieczność przesiadek i czyniąc transport publiczny bardziej atrakcyjnym.
Czteroczłonowa konfiguracja pojazdu sprawi, że pomieści on do 324 pasażerów, w tym 152 na miejscach siedzących, z których 16 będzie składanych.
Dostępność stanowi fundament koncepcji Citylinków. Pasażerowie o ograniczonej mobilności korzystają z wysuwanych stopni przy obu końcach pojazdu, zapewniających wejście z poziomu peronu. Każdy człon końcowy zawiera przestrzeń na wózek inwalidzki — łącznie dwie na pojazd. Płaska, niskopodłogowa konstrukcja, z jedynie minimalnymi progami na końcach, gwarantuje swobodne poruszanie się po całym pojeździe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.