Stadler oraz Koleje Rigi (Mount Rigi Railways) podpisały umowę na dostawę czterech dodatkowych, szytych na miarę pociągów z napędem zębatkowym. Nowe pojazdy, zaprojektowane specjalnie z myślą o stromych górskich trasach, mają zapewnić komfortową, niezawodną i zrównoważoną mobilność na górze Rigi. Dzięki temu zamówieniu oba odcinki Kolei Rigi będą obsługiwane przez nowy tabor.
Od 2022 r. sześć pociągów zębatkowych Stadlera kursuje w spektakularnym szwajcarskim krajobrazie górskim Rigi na trasie między Vitznau a Rigi Kulm. Cztery dodatkowe pojazdy tego samego typu mają zostać skierowane na drugą linię Kolei Rigi: Goldau – Rigi Kulm. Pociągi projektowane na miarę przyczyniają się do komfortowej, efektywnej i zrównoważonej eksploatacji kolei.
Umowę na cztery dodatkowe pociągi zębatkowe podpisano w Vitznau w Szwajcarii, co wzmacnia pozycję Stadlera jako wiodącego producenta w segmencie Tailor Made.
– Kontynuujemy naszą udaną współpracę z Kolejami Rigi. Nowe pociągi zębatkowe zostały zaprojektowane specjalnie tak, aby spełniać wymagania zarówno naszego klienta, jak i trasy – wyjaśnia Christoph Leiterer, szef inżynierii Tailor Made w Stadlerze. – Cieszymy się, że dostarczymy kolejne pojazdy do obsługi linii na Rigi i dziękujemy Kolejom Rigi za okazane zaufanie.
Szyte na miarę dla kolei górskiej
Nowe pociągi zębatkowe zostaną wyprodukowane w siedzibie Stadlera w Bussnang w Szwajcarii.
– Zakup dodatkowych pojazdów na trasę między Goldau a Rigi Kulm to dla nas ważny krok w obszarze jakości, efektywności i zrównoważonego rozwoju – mówi Jörg Lustenberger, COO Kolei Rigi.
Pojazdy o długości 34,8 m oferują 150 miejsc siedzących i mogą przewieźć łącznie 253 pasażerów. Są to pociągi dwuwagonowe, wyposażone w szereg rozwiązań specjalnych: fotele są lekko odchylone, aby kompensować nachylenie trasy podczas jazdy. Duże opuszczane okna oraz przednie okna skierowane ku górze umożliwiają pasażerom podziwianie spektakularnych widoków.
Dzięki dostępowi bez barier do nowych pociągów łatwo wsiądą osoby o ograniczonej mobilności, rodziny z wózkami dziecięcymi oraz podróżni z zimowym sprzętem sportowym. Pojazdy mają także uchwyty na narty i stojaki na sanki z systemami odprowadzania wody, co podnosi komfort podróży zimą.
Niezawodne i oszczędne w zużyciu zasobów
Szczególną uwagę poświęcono konstrukcji układu napędowego. Ponieważ górę Rigi cechują strome zbocza, pociąg wyposażono w cztery napędzane osie z kołami zębatymi, które zapewniają płynną jazdę nawet na dużych pochyleniach. Gwarantuje to znakomitą przyczepność i optymalną siłę pociągową w każdych warunkach pogodowych.
Dotychczas energia hamowania pociągów zjeżdżających w dół na trasie Goldau – Rigi Kulm była zamieniana w ciepło i w konsekwencji tracona. Nowe pociągi oddają energię hamowania z powrotem do własnej sieci w postaci energii elektrycznej. Dzięki temu składy jadące pod górę mogą ponownie wykorzystać energię odzyskaną podczas zjazdu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.