Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Stacja Olsztyn Główny w coraz gorszym stanie. Teraz tylko naprawy doraźne

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-06-20 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stacja Olsztyn Główny w coraz gorszym stanie. Teraz tylko naprawy doraźne
fot. WU
W tunelu na stacji Olsztyn Główny pojawiły się dodatkowe, tymczasowe wsporniki. To zabezpieczenie stropu uszkodzonego przez wodę. Potrzebna jest naprawa całego odwodnienia stacji, ale to zaplanowywane jest w ramach przebudowy układu torowo-peronowego. Terminy otwarcia ofert w wielkim przetargu PKP PLK są jednak od ponad pół roku przesuwane.

Czas na stacji Olsztyn Główny zatrzymał się wiele lat temu. Jej stan pozostawia jednak wiele do życzenia: podróżni wciąż korzystają z niskich, nierównych peronów, a tunel regularnie przy opadach deszczu zalewa woda. Teraz jego część wygrodzono, a pasażerów witają wsporniki stropu.

Jak zapewniają PKP PLK, korzystanie z tunelu na stacji w Olsztynie jest dalej bezpiecznie. – Tylko miejscowo zabezpieczono teren pod uszkodzeniem tynku na suficie przejścia, spowodowanym przez wodę. W czerwcu po zabezpieczeniu sufitu, wygrodzenie terenu zostanie usunięte – mówi Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.

Generalnie od dawna problemem jest niesprawne odwodnienie – gromadząca się i nieodprowadzana woda pogłębia uszkodzenia elementów stacji. – Odwodnienie tunelu jest powiązane z systemem odwodnienia stacji. W wielu miejscach – z racji wieku – kanalizacja jest nieefektywna lub niesprawna, co przy intensywnych opadach powoduje problemy – przyznaje Martyn Janduła.

Na razie służby PKP PLK ograniczają się wyłącznie do napraw i prac doraźnych, gdyż remont niesprawnych instalacji w tym momencie byłby już nieekonomiczny. – Przebudowa całego układu odwodnienia na stacji jest zaplanowana w modernizacji stacji Olsztyn Główny. W planach jest również poszerzenie peronów (z przesunięciem torów), co powoduje, że projektowane systemy odwodnienia będą ułożone inaczej niż obecnie – wyjaśnia przedstawiciel PKP PLK.

Od października zeszłego roku PKP PLK prowadzą przetarg na wielką przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Postępowanie toczy się jednak powoli. Pierwotnie chętnych wykonawców mieliśmy poznać w listopadzie zeszłego roku. Od tamtej pory jednak termin składania ofert był wielokrotnie zmieniany. Obecnie wypada 30 czerwca, ale trudno powiedzieć, czy będzie to ostateczna data – w KIO w dalszym ciągu są odwołania od warunków przetargu.


fot. WU

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Sześć ofert na budowę nowego dworca Olsztyn Główny

Przestrzeń

Sześć ofert na budowę nowego dworca Olsztyn Główny

Witold Urbanowicz 24 maja 2021

Od przekaźników do komputerów. W Olsztynie powstanie LCS

Przestrzeń

Od przekaźników do komputerów. W Olsztynie powstanie LCS

Witold Urbanowicz 01 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5