Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Stacja Olsztyn Główny po aukcji. Nowy faworyt, ale dalej brakuje sporo środków

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-21 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stacja Olsztyn Główny po aukcji. Nowy faworyt, ale dalej brakuje sporo środków
fot. MJ
PKP PLK przeprowadziły aukcję elektroniczną w przetargu na przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Na prowadzenie wysunął się Torpol, który obniżył swoją cenę o ok. 178 mln zł do 410 mln zł. To nadal znacznie powyżej budżetu – aby rozstrzygnąć przetarg, PKP PLK muszą znaleźć dodatkowe środki.

W lipcu PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na wielką przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Zakres prac przewiduje m.in. poszerzenie peronów, dobudowę nowej krawędzi peronowej, a także budowę nowego, szerszego tunelu, który po przedłużeniu będzie prowadzić na Zatorze. Niedawno zmieniono zakres zamówienia i do zadania podstawowego włączono budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Wystartowało aż 12 podmiotów z cenami od 550 mln zł do 1,175 mld zł brutto za zadanie podstawowe. To dużo powyżej budżetu, określonego na kwotę 153,5 mln zł na zadanie podstawowe, z czego 124 mln zł stanowią środki unijne. Najtańszą propozycję złożyła firma ZUE.

W piątek 20 sierpnia odbyła się aukcja elektroniczna. Na prowadzenie wysunął się Torpol. Firma zeszła z ceny 587,8 mln zł za zadanie podstawowe i 106,3 mln zł za zadanie opcjonalne do kwoty ok. 410 mln zł brutto za zadanie podstawowe i 60 mln zł za zadanie opcjonalne. W tej sytuacji Torpol ma duże szanse wygrać postępowanie – o wyborze decydują bowiem cena za realizację zakresu podstawowego (70%) i cena za realizację opcji (30%). Wpierw jednak – by rozstrzygnąć przetarg – PKP PLK muszą znaleźć dodatkowe środki.

Równolegle inna spółka – PKP SA – rozstrzygnęła przetarg na budowę nowego dworca z charakterystycznym żaglem, który ma zastąpić istniejący budynek. Zwycięzca zaproponował realizację obiektu za 65 mln zł, co mieści się w budżecie kolei.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5