PKP PLK przeprowadziły aukcję elektroniczną w przetargu na przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Na prowadzenie wysunął się Torpol, który obniżył swoją cenę o ok. 178 mln zł do 410 mln zł. To nadal znacznie powyżej budżetu – aby rozstrzygnąć przetarg, PKP PLK muszą znaleźć dodatkowe środki.
W lipcu PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na
wielką przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Zakres prac przewiduje m.in. poszerzenie peronów, dobudowę nowej krawędzi peronowej, a także budowę nowego, szerszego tunelu, który po przedłużeniu będzie prowadzić na Zatorze. Niedawno
zmieniono zakres zamówienia i do zadania podstawowego włączono budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Wystartowało aż 12 podmiotów z cenami od 550 mln zł do 1,175 mld zł brutto za zadanie podstawowe. To dużo powyżej budżetu, określonego na kwotę 153,5 mln zł na zadanie podstawowe, z czego 124 mln zł stanowią środki unijne. Najtańszą propozycję złożyła firma ZUE.
W piątek 20 sierpnia odbyła się aukcja elektroniczna. Na prowadzenie wysunął się Torpol. Firma zeszła z ceny 587,8 mln zł za zadanie podstawowe i 106,3 mln zł za zadanie opcjonalne do kwoty ok. 410 mln zł brutto za zadanie podstawowe i 60 mln zł za zadanie opcjonalne. W tej sytuacji Torpol ma duże szanse wygrać postępowanie – o wyborze decydują bowiem cena za realizację zakresu podstawowego (70%) i cena za realizację opcji (30%). Wpierw jednak – by rozstrzygnąć przetarg – PKP PLK muszą znaleźć dodatkowe środki.
Równolegle inna spółka – PKP SA – rozstrzygnęła przetarg na
budowę nowego dworca z charakterystycznym żaglem, który ma zastąpić istniejący budynek. Zwycięzca zaproponował realizację obiektu za 65 mln zł, co mieści się w budżecie kolei.