Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Stacja metra na Zaciszu zintegrowana z rowerami. Pierwsza w Warszawie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Stacja metra na Zaciszu zintegrowana z rowerami. Pierwsza w Warszawie
mat. prasowe
Planowana stacja metra II linii warszawskiego metra na Zaciszu będzie wyjątkowa. Przewidziano tutaj parking rowerowy na 150 rowerów, zintegrowany z wejściem na stację. To novum w Warszawie, bo dotąd Metro Warszawskie dosyć niechętnie patrzyło na pomysł miejsc postojowych dla rowerów w obrębie stacji. – Tam jest zabudowa jednorodzinna. Chcemy uatrakcyjnić stację – mówi Łukasz Puchalski, pełnomocnik rowerowy.

Niedawno w Warszawie rozstrzygnięto konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane stacji drugiego etapu rozbudowy II linii metra – dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Zaciszu i Bródnie. Dla stacji Zacisze zaproponowano ciekawe rozwiązanie w postaci parkingu rowerowego zintegrowanego z zadaszonym wejściem do metra. – Wiemy, że tam nie ma zwartej zabudowy, tylko jest osiedle domków jednorodzinnych. Stąd pomysł na to, by w ramach tej stacji zaproponować parking na co najmniej 150 rowerów, by uatrakcyjnić tę stację dla mieszkańców osiedla – mówi Łukasz Puchalski, pełnomocnik rowerowy Warszawy. Parking ma być monitorowany.

Stojaki, choć w mniejszej liczbie, mają pojawić się także przy innych stacjach metra. Większe zmiany zapowiadane są na ulicy Kondratowicza. – Na Targówku trwają konsultacje społeczne i warsztaty, jeżeli chodzi o nowe rozdanie dla tej ulicy. Prawdopodobnie ten odcinek linii metra będzie budowany odkrywkowo, więc to, co jest dziś, można zaproponować po nowemu. Pomiędzy jezdniami jest szeroki pas dzielący, który był rezerwą pod torowisko tramwajowego. Są problemy z miejscami parkingowymi, infrastrukturą pieszą i rowerową, które teraz można rozwiązać. W ramach rewitalizacji chcielibyśmy tworzyć parkingi rowerowe – zapowiada Puchalski.

Organizacje rowerowe od dawna walczyły o to, by w obrębie stacji metro – np. na antresolach – montować stojaki rowerowe. Sprzeciwiało się temu jednak Metro Warszawskie, które podnosiło kwestie związane z bezpieczeństwem. Ostatecznie stojaki są montowane przy wejściach do metra.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Witold Urbanowicz 08 listopada 2022

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Przestrzeń

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Witold Urbanowicz 04 listopada 2022

Zobacz również:

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Witold Urbanowicz 08 listopada 2022

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Przestrzeń

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Witold Urbanowicz 04 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5