Środa Śląska, która od stycznia ma własną komunikację miejską, obsługiwaną taborem elektrycznym, teraz zamawia kolejne pojazdy spalinowe. Przedmiotem nowego przetargu jest zakup pojazdów klasy mini o długości do 6 m.
Pod koniec stycznia na trasy w Środzie Śląskiej
ruszyły pierwsze pojazdy niskoemisyjne, w większości elektryczne, dostarczone przez Ursusa i MMI. Pomysł władz gminy polega na tym, by tabor elektryczny obsługiwał samo miasto, a do połączeń z okolicznymi gminami wykorzystać autobusy spalinowe.
Już wcześniej Środa
prowadziła przetarg na dostawę pięciu pojazdów o długości do 8 m, z 16 miejscami siedzącymi. Wystartowały dwie firmy. Truck Export-Import Wynajem zaproponował 2,45 mln zł i dostawy do 20 września. MMI ze Zbyszewa zaproponowało natomiast kwotę 2,39 mln zł i dostawy do 6 września. Podmiot ten zaoferował też lepsze okresy gwarancji napraw. Oferty się mieszczą w kosztorysie zamawiającego, który wynosi 2,5 mln zł.
Teraz miasto prowadzi przetarg na zakup dwóch nowych autobusów klasy mini o długości maks. 6 m, z napędem spalinowym. Zamawiający nie dopuszcza „składaków”, ani pojazdów typu SAM. Ponadto autobusy muszą być wyprodukowane co najmniej w 50% z części lub z podzespołów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorstw.
Termin składania ofert mija 15 czerwca. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały zamówienia polegające na dostawie łącznie co najmniej pięciu fabrycznie nowych pojazdów. O wyborze zadecydują cena (60%), termin wykonania dostawy (10%), czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej układu napędowego (5%) i szkieletu nadwozia oraz szkieletu podwozia (5%), okres gwarancji układu napędowego (10%), a także szkieletu nadwozia i podwozia (10%). Pojazdy mają zostać dostarczone do 10 października 2018 r.