Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Środa Śląska. Ostatnie testy nowej komunikacji miejskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-01-25 15:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Środa Śląska. Ostatnie testy nowej komunikacji miejskiej
fot. Gmina Środa Śląska/FB
W tym tygodniu autobusy komunikacji miejskiej, która właśnie jest uruchamiana od podstaw w Środzie Śląskiej, jeżdżą po ulicach miasta nieregularnie, by sprawdzić, jak długo trwa w praktyce przejazd. Co nie znaczy, że jeżdżą puste. Jeśli trafi się pasażer, może wsiąść, w dodatku pojedzie za darmo.

Projekt komunikacji miejskiej udało się właściwie zrealizować w rok. Na początku 2017 r. miasto zaczęło rozpisywać przetargi na minibusy i krótkie autobusy, które miałyby wozić mieszkańców. Po pewnych perturbacjach okazało się, że pojazdy zostaną dostarczone przez firmy MMI i Ursusa. Pomysł polega na tym, by elektryczne pojazdy obsługiwały miasto, a te ze zwykłym napędem woziły pasażerów do okolicznych gmin.

Testy, które właśnie trwają, tamtejsi urzędnicy określają jako ostatni krok przed uruchomieniem komunikacji. Podczas grudniowej sesji rady miasta urzędnicy zapowiadali, że stanie się to mniej więcej w styczniu, choć nie podali konkretnej daty. Zapowiedzieli jednak, że będzie uruchamiana „stopniowo”, czyli najpierw od głównych szlaków. Linie mają być trzy.

Pasażerowie, przynajmniej na początku, nie będą mieli łatwo, bo urzędnicy wymyślili dość skomplikowany system z trzema strefami (strefa 0, strefa 1 i strefa 2), w których obowiązują różne ceny biletów. Samych biletów jednorazowych są cztery rodzaje (każdy w wersji normalnej i ulgowej), które kosztują od złotówki do 4 zł, w zależności od tego, ile stref mamy zamiar przejechać. To samo dotyczy biletów 30- i 90-dniowych oraz biletów wakacyjnych dla uczniów.

Bilety będzie można kupić w urzędzie, na dworcu PKS i u kierowców. Połowę ceny będą płacili posiadacze Średzkiej Karty Mieszkańca.

Co do testów, to komfort jazdy sprawdzili już w poniedziałek prowadzący facebookowy profil miłośników średzkiej KM. Zwrócili uwagę, że na razie autobusy mają duży problem z utrzymaniem się w rozkładzie, a baterie dość szybko się zużywają (w jednym z pojazdów po dwóch pętlach poziom naładowania miał spaść do 1/3).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens testuje autonomiczny tramwaj

Komunikacja

Siemens testuje autonomiczny tramwaj

jd/inf. pras. 26 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5